Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Kytkinlevyn keskitystyökalu
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19.5.2012 at 17:51 #127600
Jälleen hylsysatsi pelasti > väännin + 12mm normihylsy ja 8 mm pitkä hylsy > kuvat kertovat loput:



Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com19.5.2012 at 18:07 #166049Samaa yritin paremman puutteessa ja aluksi menikin hienosti, mutta oman hylsysatsin hylsy jäi ihanasti kampiakselin keskireiän sisään, enkä sitten saanut ongittua sitä sieltä pois. Ei muuta kuin kytkinlevy uudelleen irti 😥
Mutta hyvä nähdä, että joku muukin on ollut samoilla jäljillä ja vieläpä onnistunut siinä 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.5.2012 at 13:44 #166050Kenellä irrallisia 4-6:n kytkinakseleita, voi käyttäåä tuohon hommaan ja ovat taatusti
tehtaan orig. laatua. Romuista voi myös pätkäistä kätevämmin käsiteltävään muotoon, sopii pakkiin paremmin.
Taitaisi puu- tai muovitapistakin sorvattu soveltua, eivät ruostuisi…20.5.2012 at 15:15 #166051Minulla on ollut tuohon hommaan mitoilleen sorvattu teräs tappi..
Tehty jo 70 luvulta,, eipä tuo ole vielä työkalupakissa ruostunut.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.5.2012 at 14:43 #166052Hieno keksintö Jimmiltä. Tosin itse olen aina kytkimet koonnut silmä- ja sormipelillä.
5.6.2012 at 18:53 #166053Valeon satsissa tulee mukana muovinen keskitystyökalu.
Keskittämisen voi suorittaa myös työntömitalla mittaamalla esim. levyn uran pohjalta johonin kiintopisteeseen asetelmassa. Kun mitta on joka suunnasta sama, on varmasti keskellä.
5.6.2012 at 19:01 #166054@MikaVeee wrote:
Hieno keksintö Jimmiltä. Tosin itse olen aina kytkimet koonnut silmä- ja sormipelillä.
BX:n kytkimen pistin vastaavalla virityksellä, bensa-Xantiaan kaveri sorvasi harjanvarresta sopivan ja dieselin kytkinpaketissa (Valeo) tuli em. muovinen keskityskalu mukana. Levy on melkein millä vaan seipäällä helpompi saada riittävän kohdalleen kuin pelkällä silmällä.
6.6.2012 at 09:00 #166055Ja sitten tulee löysätä kytkinvaijerilta jännitykset pois, ettei painelaakeri työnnä vastaan, kun konetta ja lootaa yhyttää. Yleensä kuluneen kytkimen jäljiltä säätö on tapissa eli juuri väärässä suunnassa.
Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää myös vauhtipyörän keskellä olevan pronssi- tai neulalaakerin kuntoon. Liika väljyys voi aiheuttaa tärinää uudessakin kytkimessä. Tärinät taas rasittavat kytkinakselin tukilaakeria loodan puolella. Rasvaa laakeri ennen kokoonpanoa.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.