Etusivu › Forums › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Koneen vaihtotalkoot
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14.4.2008 at 09:10 #124041
Tervehdys!
Kun tuli hankittua tuo räyhäkone tuohon Sohviin, niin tulipa mieleeni ehdottaa pientä talkoota koneen paikalleen saattamiseksi. Kaksin tuo homma varmasti sujuisi mutkattomammin ja ennenkaikkea tulisi tehtyä.
Sattuisiko kenelläkään kokeneemmalla sätkäharrastajalla olla intoa tulla jelppimään, kun vaihtelen konetta ihkaensimmäistä kertaa? Jos tuohon uhrattaisiin joku lähilauanantai, niin pääsisin vappuajelulle tällä urheilukoneella.
Kuten hyvään talkootapaan kuuluu, talkoolaisen muonituksesta tietysti huolehditaan…
14.4.2008 at 10:45 #145069Jos kaikki härpäkkeet, pakoputkisto, kaasuvaijeri kytkimen boorit ym. sopivat keskenään, koneen vaihto ei ole juurikaan renkaanvaihtoa kummempi operaatio. Kaksin on mukavampi nostaa vanha kone pois ja uusi tilalle, mutta olen kyllä yksin tehnyt saman GS:nkin koneelle, että onnistuu siis yksinkin.
14.4.2008 at 11:18 #145070@miki wrote:
Jos kaikki härpäkkeet, pakoputkisto, kaasuvaijeri kytkimen boorit ym. sopivat keskenään, koneen vaihto ei ole juurikaan renkaanvaihtoa kummempi operaatio. Kaksin on mukavampi nostaa vanha kone pois ja uusi tilalle, mutta olen kyllä yksin tehnyt saman GS:nkin koneelle, että onnistuu siis yksinkin.
Juu, en usko homman olevan kovin pahan, mutta kaksin aina kaunihimpi…
Onko Visan kaasarissa samanlainen vaijerilähtö? Ajattelin koittaa tuota konetta Visan kaasarilla…
14.4.2008 at 12:14 #145071Kannattanee tehdä vähän tilaa ympärille, lokasuojat ja valopukki pois. Mitään mahdotonta asiantuntemusta aiheesta ei ole, omaan sätkään viime kesänä kone vaihdettiin. Voin kyllä yrittää sovittaa aikatauluun jos tiukaksi menee.
15.4.2008 at 05:32 #145072Huomenta!
Yhden talkoolaisen kanssa olemme jo alustavasti diilailleet lauantain 26.4. Vielä pitäisi lähettää vaimolle tallipäiväanomus, jotta päivänmäärä vahvistuisi 😉
Eipä tuossa hommassa pitäisi mitään ihmeellistä olla. Rauhassa, kun palikoita irrottelee, niin siitähän se suttaantuu. Konehan on siis visapytyillä varustettu kutonen, joten fyysillisessä istuvuudessa ei pitäisi olla vastoinkäymisiä.
Henkinen puoli hoitunee visakaasarilla, joka minun pitäisi käydä hakemassa ennen yliheittoa…
15.4.2008 at 07:31 #145073Jos oikein vaikealta tuntuu, niin ota yhteyttä. Mulla on sunnuntaina 27.4. jonkin verran aikaa ja matkahan ei Tuusulasta ole kovin pitkä.
17.4.2008 at 15:15 #145074Voit myös yrittää minua häiritä 😯 Minulta lienee huomattavasti lyhyempi matka kuin Henkalla.
Itse nappasin tässä päivänä eräänä Tiinastani koneen irti eikä siinä kauaa nokka tuhissut, vähän piti keventää laatikkoa että jaksoi hauiksilla bodata isolohkon lattialle 🙂 Samalla tavalla se mennee takaisinkin. ❓
Muistelen että kerran pimeässä vesisateessa Henkan kanssa vaihdettiin Garfieldiin kone, käynnistä käyntiin aikaa meni noin tunti. 😯
17.4.2008 at 18:13 #145075@Makemyday wrote:
Minulta lienee huomattavasti lyhyempi matka kuin Henkalla.
Kyllä tuossa matkassa saatta parin kilometrin ero olla 😆
Hyvä, että on muskelia tarjolla, jos sitä tarvitaan. Voithan joka tapauksessa pistäytyä nurkilla, vaikka hengen nostattajana, vaikkei ei muuta tarvetta olisikaan…
Sinunko on se vihreä sätkä Nurmijärvellä? Vai jonkun toisen kiltalaisen? Vai jonkun sitoutumattoman?
19.4.2008 at 13:12 #145076@dieselflosse wrote:
Sinunko on se vihreä sätkä Nurmijärvellä? Vai jonkun toisen kiltalaisen? Vai jonkun sitoutumattoman?
Voi kun olisikin 😥
Minä pääsen Tiinallani liikenteeseen vasta 2011 jos hyvin käy… kato kun on laiska ja muutakin tekemistä niin tehdään sitten pirskatin hitaasti että edes kelvollinen tulisi 😳
Tuikkaahan koodia minne pitäsi lauantaina “eksyä.”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.