Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › K(J)ärjetön sytytys
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8.8.2003 at 09:17 #121463
Onkos joku nikkaroinut moista Sätkähänsä? Mulla on Dyanessa toistuvana onkelmana kärkien piikittyminen ja rupiaa jo jurppimaan! Vaihettu konkat, käret, tulpat, piuhat yms. usiampaan kertaan. Venttiilit ja sytkä säädelty kohalleen ja pari viikkoa pelaa ku unelma ja sitten alkaa nykiminen, käynnistysongelmat ja pätskähtely. Hermot menee joviaalimmaltakin jätkältä!
8.8.2003 at 19:55 #129912Onhan näitä sytytyskoneita erilaisia tarjolla.
Eniten hyvää puhutaan nykyään 123Ignition-nimisestä laitteesta. Se on vekotin joka korvaa kärkikotelon keskipakosäätimineen. Nokka-akseliin tulee anturi, ennakko säätyy elektronisesti laitteen omalla logiikalla kierrosluvun mukaan. En ole itse käyttänyt laitetta, mutta olen nähnyt sen hyvin toimivan ja kuullut siitä paljon hyvää.
Vanhempi ratkaisu on elektroninen sytytyslaite, joka käyttää kulkimen omia kärkiä ja ennakkosäätöä. Tuotemerkkejä en osaa mainita, minulla on kiltaveljen aikoinaan rakentama “musta laatikko”. Kärkien kautta kulkee niin pieni virta, että piikkiä ei synny ja kärjet kestävät kauan. Minulla on ollut tällainen vehje kutosessa uudesta asti. Kilometrejä on takana reilut kaksi ja puoli sataa tuhatta ja edelleen alkuperäiset kärjet. Mekaanisten kärkien ja keskipakosäädön aiheuttamaa epätarkkuutta vehje ei korjaa, mutta kipinä on vahva ja kärjet eivät kulu.
Kolmas malli on sellainen, jossa on optinen anturi. Lumenition taitaa olla yksi tuotemerkki. Näistä minulla ei ole tarkempaa tietoa.
10.8.2003 at 15:03 #129913jos meinaa hankkia alipaineensäädöllä varustetun 123-ignitionin, niin sanoisin varoittavan sanan: Kun käyttää alipaineensäätöä laite lyö paljon ennakkoa (en osaa sanoa tarkkoja asteita) ja tämän vuoksi laitetta joutuu kääntämään myöhäisemmälle kuten perinteisiä kärkiä. Tämä säätämisen tarve kertoo laitteen keskeneräisyydestä, koska ohjeet väittävät, että “ei enää koskaan säätämistä, kun olet kerran asentanut…” Tätä ns. blue mallia, jossa alipaineen säätö on, voi käyttää myös ilman alipainetta ja tällöin laite on kuten “black” 123-ignition. Noista alipaineettomista 123:sta en ole pahaa sanaa kuullut, tietääkseni laite toimii oikein…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.8.2003 at 10:55 #129914jeh, tilasin sen alipainesäädöttömän version Seinäjoen veljeksiltä. Katellaan miten rupiaa Dyane pelittämään. Kiitoksia vinkeistä.
18.8.2003 at 12:17 #129915Hujuit. On ollu nyt vähä toista viikkoa paikallaan ja pelittää mahtavasti (Kyseessä siis se alipainesäädötön malli). Ei pauku, ei nyi, kone kehrää ku kissa ja starttaa melkein pelkästä lämpimästä ajatuksesta.
21.8.2003 at 16:06 #129916Täällä olisi transistorisytytyslaitteita myynnissä.
Niillä sytytyksen säätöväli on n. 50tkm.
Parempi käynnistyvyys, pienempi kulutus ja parempi teho, koska antaa pidemmän kipinän.
Kärjet eivät kulu eikä tule piikkejä, kondensaattori otetaan pois.
Helppo asentaa.
Hinta on 45e.Helsingissä/postissa
3.9.2003 at 11:30 #129917kuka myö tuollaista peliä??
3.9.2003 at 16:23 #129918Ilkka
09-735996
040-7504256 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.