Etusivu › Forums › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle
- This topic has 255 replies, 67 voices, and was last updated 16.1.2017 at 20:12 by
sitikkaporo.
-
AuthorPosts
-
28.4.2011 at 15:43 #139816
Pippuri katsastettu 1,5 tuntia sitten..Lassella oli rengaspaineet 1,2 , minä laitoin viereisellä asemalla eteen 2 ja taakse 1,8 ero edessä nolla ja takana 3%..????
Konepeltiä ei aukaistu eikä numeroa katsottu oli nääs sama katsastaja kuin vuosi sitten.28.4.2011 at 17:29 #139817Onneksi olkoon Karille.
Ammattimiehet erottuu aina massasta. 😀28.4.2011 at 17:38 #139818@Lasse1 wrote:
Täytyy siis vielä lukea uudestaan led-lamppupakkausta ja sen E-merkintöjä, peruutusvalo kummitelkoon katsastustodistuksesa ensi vuoteen 🙄
Lasse
Tulee mieleen juttu varaosamessuilta missä kiinalaisten umpioiden myyjältä tiedusteltiin niiden E-hyväksyntää ja merkintää aiheesta umpiossa. “Lähettäkää meille kuvat tarvittavista merkinnöistä niin kyllä hoituu!”
29.4.2011 at 12:41 #139819Haa! Jo 6:nen kerran Joensuun jaos kävi joukkokatsastamassa kulkimia Joensuun K1-Katsastajat Katekalla.
Kaikki paikalla olleet kulkimet saivat leiman, kunnossa kun olivat. 😆 😆 😆
Kiitoksia paikalla käyneille ja kiitoksia insinööreille asiallisesta kohtelusta herkkiä kulkimiamme kohtaan.

t. jalppis 8)
29.4.2011 at 12:54 #139820Moro !!
Hienoa yhteispeliä !!
Voisitte joskus kokeilla, kun on noin hyvä tilanne, onko noilla rengaspaineilla vaikutusta iskaritestin tulokseen. Täällä belgiassa kaikki neuvoo laittamaan paineiksi 1,2 bar läpi, kun ongelma normaalipaineilla on riski tulla hylätyksi, johtuen pienistä arvoista, mikä taas kuulemma johtuu sätkän olemattomasta painosta, eli arvot on joka tapauksessa pienet = lähellä hylkäysrajaa, vaikka jousitus ja iskarit on kunnossa. Pinemmällä paineeella rengas toimii kuulemma testissä paremmin 😯
Olis mielnkiintoista kuulla testin tulos, jos sama kuljin testattaisiin normaali paineilla etu 1,4 / taka 1,8 bar ja noilla läpi 1,2 bar paineilla.
Lasse29.4.2011 at 12:59 #139821Onko joku saanut Suomessa iskareille hylkyä testeriarvon perusteella? Useimmat katsarit ajavat sätkän suoraan iskaritesteristä yli pysähtymättä kun tietävät tilanteen.
29.4.2011 at 13:21 #139822Yllättävän hyviä arvoja ovat järjestäänsä antaneet. Olen kuullut, että olisi joku toinen testerityyppi joka menee sekaisin niin sätkän iskareista kuin kaasunestyejousituksestakin.
Kannattaa tosiaan pitää rengaspaineet tasaisina eli mieluummin vähän alakanttiin. Pitäis oikein pyytää saada testata tuota, jollei konttorilla ole kova häslinki.
Kerran toinen arvo edessä oli heikohko ja katsastusmies viisasi klapisevaa putki-iskarin puslaa, johon testerin tehot menivät. Viisas insinööri oli hän (ja ostaisi mielellään Amin itselleen).
30.4.2011 at 07:45 #139823@Wonderi wrote:
Onko joku saanut Suomessa iskareille hylkyä testeriarvon perusteella? Useimmat katsarit ajavat sätkän suoraan iskaritesteristä yli pysähtymättä kun tietävät tilanteen.
Olen. Kerran kitkaiskareilla ja kerran putki-iskareilla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.5.2011 at 09:00 #1398243.5.2011 at 09:22 #139825Periaatteessa luulisi iskaritestin näyttävän kaikille nurkille saman arvon, jos kaikki vaimentimet on ok. Tai rikki.
Kerran muistaakseni kävi niin, että laitteessa vilkkui vaan monenväriset valot, ja lopulta päätyi näyttämään viivaa. Joten testi unodettiin vähin äänin.
Moinin paikoin testeri on jarrudynon yhteydessä, ja väittäisin jarrun painamisen testin aikana vaikuttavan tuloksiin.
Isommasta sitikasta on saatu “huonosta iskarista” yli 30% parempi tulos vain testaamalla uudestaan.5.5.2011 at 11:39 #139826Tänään oma ’77 2CV6 kerralla leimaan. Toki oli varmaan alle 200 km ajettu viime kevään katsastuksen jälkeen, kun oli sen verran huono ajelukesä viime vuonna..sähkövikoja.
Oli muuten tähän mennessä paras 2CV-katsastuskokemus! Aivan loistavan mukava katsari jolla itsellään on ’81 mallin kutonen. Tiesi siis, mitä katsoa ja etsiä ja tunsi myös erikoisuudet hyvässä ja pahassa. Olihan mukavaa, kun katsari katsoi asiantuntemuksella juuri ne jutut, mitä kotikonstein on hieman vaivalloinen aina todentaa esim. tuolta eturipustuksen puolelta. Joidenkin mielestä haittana kenties kuitenkin se, että katsarin naruttaminen kyseenalaisissa tilanteissa on pari astetta vaikeampaa. 🙂
Suosittelen siis ehdottomasti! Paikkana oli Koivuhaan Autokatsastus Vantaalla, siinä aika lähellä Auto-Bonia.
5.5.2011 at 12:13 #139827Tuliko “eskon puumerkki” ?
5.5.2011 at 18:47 #139828Eipä noita sätkään erikoistuneita katsastusmiehiä monta ole Suomessa. Asiakas haluaa vastineeksi myös
muutakin kuin leiman, eli myös tietää jos jotain ongelmia on odotettavissa. Siihenhän katsastus perustuukin.5.5.2011 at 20:47 #139829Paljolti tänä päivänä joutuu rättäristi olemaan itse asiantuntijana opastamassa… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂6.5.2011 at 06:30 #139830 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.