Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Katon kiinnitys
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13.8.2009 at 12:00 #151710
Siihen on vaihdettu kutosen katto minua edeltäneen omistajan toimesta.
13.8.2009 at 12:40 #151711@jre007 wrote:
Joo, nämä mainitsemasi koukut kyllä löytyy. Näyttää vaan paljon asiallisemmalta tuo niiteillä kiinnitetty hela, kuin pelkkä koukun alle pujottaminen.
Löytyykö hyviä ideoita nelkun katon etureunan “lisävarmistukseksi”? Joskus vähän puistattaa, kun kaheksassakympissä tulee rekka vastaan että kuinkahan ne on salvat kiinni siellä ulkopuolella.Eipä ne aina pidäkään. Kokemusta on itsellä ja monella muullakin. Varmaan sisäpuolelle vois laittaa hieman samantapaiset pikahakaset kuin on kutosen katossa. Helppo ruuvata katon metalliseen etupalkkiin. Eikös sitä sen verran sinne kulkimen sisäpuolellekin näy; paras kuitenkin mittoa ensin.
Kun ajattelee ulkoa avattavan katon rakennetta, on ovien lukitseminen pelkkää silmänlumetta.
13.8.2009 at 13:05 #151712@dieselflosse wrote:
Siihen on vaihdettu kutosen katto minua edeltäneen omistajan toimesta.
Tämä selittääkin paljon. Ilmeisesti samalla, kun konekin vaihtui? Kuutonen nelkun ‘vaatteissa’. 😉
13.8.2009 at 15:19 #151713@Isoo-Jukka wrote:
Kun ajattelee ulkoa avattavan katon rakennetta, on ovien lukitseminen pelkkää silmänlumetta.
Niin on. Mutta sen ainoan kerran kun Tampereella kadunvarsiparkissa unohdin lukita ovet, joku kävi varastamassa radio-cd soitimen!
13.8.2009 at 15:48 #151714@Wonderi wrote:
@Isoo-Jukka wrote:
Kun ajattelee ulkoa avattavan katon rakennetta, on ovien lukitseminen pelkkää silmänlumetta.
Niin on. Mutta sen ainoan kerran kun Tampereella kadunvarsiparkissa unohdin lukita ovet, joku kävi varastamassa radio-cd soitimen!
😯 …toisaalta meilläpäin -80 luvun alussa joku rikkoi Suurosen Sepin nelkusta ikkunan että sai varastettua LA-puhelimen… 😀 😀 joten eipä se taida paljon järki päätä pakottaa voroillakaan 😉 ❗
Viimeisissä nelkuissa (-75…) oli muuten sisältä avattava katto ihan vakiona!
13.8.2009 at 16:45 #151715@hukki wrote:
Viimeisissä nelkuissa (-75…) oli muuten sisältä avattava katto ihan vakiona!
Joo hieno vuosimalli,, kutosen kori varusteineen päällä,, ruskea sisustus..
Ja sitten nelkun jousitus,, edessä kitkat ja putkivaimentimet takana..
Kone ja vaihteisto sitten nelkusta,, kone ei oikein ollut simppeli,, huonoin 2cv:n kone
kautta aikojen….
Tekniikan vaihdolla kutoseksi saa kivan kulkimen moisesta…… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.8.2009 at 18:35 #151716@Musta Hattuinen Mies wrote:
@hukki wrote:
Viimeisissä nelkuissa (-75…) oli muuten sisältä avattava katto ihan vakiona!
Joo hieno vuosimalli,, kutosen kori varusteineen päällä,, ruskea sisustus..
Ja sitten nelkun jousitus,, edessä kitkat ja putkivaimentimet takana..
Kone ja vaihteisto sitten nelkusta,, kone ei oikein ollut simppeli,, huonoin 2cv:n kone
kautta aikojen….
Tekniikan vaihdolla kutoseksi saa kivan kulkimen moisesta…… 💡Täähän kuulostaa mun sätkältä tekniikan vaihto mukaanlukien.
13.8.2009 at 20:22 #151717Laittakaa kitka ja massa vaimentimet kuntoon,, saatte mahtavat maantie ominaisuudet,,
eikä soratiekään tunnu kuin hyvältä toisin kuin kutosen jäykillä putki vaimentimilla…… 💡 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂21.8.2009 at 09:34 #151718Niksinä:
Laittakaa kontaktimuovia siivut katon keskikiinnityksen molemmin puolin ja varsinkin nelkussa etukiinnityksen kohdalle.
Pysyy maalit paikallaan.t. puppe
21.8.2009 at 10:08 #151719Hyvä idea.
Tarrakaupoista saa sellaista ihan tuohon tarkoitukseen olevaa läinäkyvää maalinsuojatarraa.
Laittelevat sitä uusissa autoissa ovenkahvojen alle, ynnä’muihin herkästi naarmuuntuviin
kohteisiin. Liimapinta ja jousto ominaisuudet ovat varmasti eriluokkaa kuin kontakti muovissa.-Olli
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.