Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Kammessa väljää
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24.10.2010 at 16:24 #126287
Otin koneen auki kun antoi mielestäni sinne kuulumatonta kopinaa, toisen kiertokangen alapäästä löytyi pieni välys.
Kysynkin onko joku näitä korjauttanut, missä ja mihin hintaan, tai onko ehjää käytettyä kaupan, vai onko paras hankkia uusi,,,
saako ja mistä. ❓Hausjärvi / Hy-Ri
24.10.2010 at 18:19 #159059Kammen korjausta voi kysellä Seinäjoen Moottorihiomolta : http://www.moottorihiomo.fi/contact.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Puhelin: 06 414951125.10.2010 at 12:44 #159060Kammen korjauksesta sen verran Hanski,että ei minun tietääkseni vielä kukaan ole siinä onnistunut,Tasapainotukset menee aina suteen.Tai kampi jää kieroksi,tai ei kestä kasassa,tai,,,
Uusia kampia voi olla sitrosella.Käytetty on aina riski.Saattaisin kaverilta löytää käytetyn kammen,jos haluat kokeilla.
tv seppon 040505857525.10.2010 at 19:13 #159061Sitroselta kysyin, ei ollu uutta kampea vaan tarjosi uutta moottoria, sitä en osta. Ilmeisesti pitäisi metsästää uutta kampea tai rohkeasti kokeilla käytettyä. Talvi tulossa niin että aikaa on mutta taitaa olla pohtimistakin 😕
Hausjärvi / Hy-Ri
25.10.2010 at 20:12 #15906225.10.2010 at 21:38 #159063@karvanaama wrote:
Kammen korjausta voi kysellä Seinäjoen Moottorihiomolta : http://www.moottorihiomo.fi/contact.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Puhelin: 06 4149511Heidän kanssaan ollaan kampiakseleita korjattu hyvällä menestyksellä ja pitkällä takuulla. Vaatii myös lohkon lähettämisen sovittamisen takia.
26.10.2010 at 16:52 #159064Mulla ei kyllä nelkun kampea korjauttaessa ollut lohko Seinäjoella, niin ne ajat muuttuu. Tosin tuossa korjattavana olleessa kammessa oli kyllä uudet runkolaakerit.
Kun noita uusia moottoreita vielä on tarjolla, niin pitäisi vaan ostaa pois…vaikka sitten varastoon odottamaan aikaa parempaa.
26.10.2010 at 22:01 #159065@LPN wrote:
Mulla ei kyllä nelkun kampea korjauttaessa ollut lohko Seinäjoella, niin ne ajat muuttuu. Tosin tuossa korjattavana olleessa kammessa oli kyllä uudet runkolaakerit.
Kun noita uusia moottoreita vielä on tarjolla, niin pitäisi vaan ostaa pois…vaikka sitten varastoon odottamaan aikaa parempaa.
Jos on orkkis laakerit ei ole pakko olla lohkoa mutta jos laakerit pitää sovittaa niin paras tulee kun on se lohko mukana.
29.10.2010 at 19:09 #159066Mie ihan tarkoituksella yritin jonkun saada kertomaan,että hyvin on Suomessa korjattu kampi kestänyt kymmeniä tuhansia kilometrejä,mutta eipä tullut kuin kaupallisia ilmoituksia vastaan.Jos jollakulla tosiaan on kokemusta korjatusta kampiakselista,ilmoittakoon ihmeessä.Meitä epäluuloisia ja paljon kokeneita on muitakin kuin mie.
tv seppon29.10.2010 at 20:28 #159067No ei mun oo tarvinnu takuuna niitä korjauttaa- olkoon kaupallista jos tahtoo…
29.10.2010 at 20:44 #159068Missäs sitä juteltiin jotta taitaa olla tuolla Mikkelin takana (Ristiinassa?) ajossa ainaski jo yks sellanen missä olis Sitikkapuoskarilla näpit pelissä..? Käy kuten koneen pitääkin, näin ainaski ymmärsin…
Ja ihan naamatusten vieläpä kehuivat kampea, eli ei tainnut olla kovin huono..?
29.10.2010 at 20:50 #159069Asiasta en muuta tiedä kun: ➡
Jos osaava korjaaja kammen laittaa ja käytettävänä on kunnon varaosat, niin kammen suoristus ja tarvittaessa se tasapainoitus onnistuu varmasti. Mutta tärkeintä hommassa on se että akseli on remontin jälkeen suora ja yhtä pitkä niin kuin se on tehtaan jäljeltä ollut..
Mitään estettä kestämiselle ei ole jos varaosat ovat olleet yhtä laadukkaat kun alkuperäiset…
2cv:n kaksi polvinen akseli on vain vähän haasteellisempi kun yksipyttyisen vastaava…
KO verstaalla näyttävät tekevän kaikkea muutakin kun vain kammen korjausta… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2010 at 07:28 #159070Tuossa 90-luvulla hommasin ihan oikean kutosen vaihtokoneen.Se oli jossain keski-euroopassa korjattu.Niitä tuotiin maihin kymmeniä? kappaleita.Kyseinen moottorierä sai pian liikanimen VIBRA.Se ravisteli muttereita irti.Sai kerran kuussa kiristellä koneen muttereita.Muilla senaikaisilla oli samoja kokemuksia.Vieläköhän noita liikkeellä.
tv seppon30.10.2010 at 10:25 #159071@Jasu wrote:
Missäs sitä juteltiin jotta taitaa olla tuolla Mikkelin takana (Ristiinassa?) ajossa ainaski jo yks sellanen missä olis Sitikkapuoskarilla näpit pelissä..? Käy kuten koneen pitääkin, näin ainaski ymmärsin…
Ja ihan naamatusten vieläpä kehuivat kampea, eli ei tainnut olla kovin huono..?
Hiomon kaverit korjailee pitkin maata esim. moottorikelkkojen kampiakseleita. Siellä on hieman enemmän kierroksia ja tehoa kuin sätkän koneessa. Ja se takuu on olemassa jos menee pieleen- ei ole mennyt.. vielä 😛
30.10.2010 at 10:37 #159072Sit sellainen huomio tuosta kammesta. Jos kampi on “kiero” eli limput liikkuneet toisiinsa nähden, niin ei se kauaa siellä pyöri. Pienen heiton vielä kestää, mutta vähän reilumpi heitto jumittaa koko akselin…
Ai mistäkö taas tuonkin tiedän… 😳
Alle milli etupäästä mitattuna, takakaulasta sorviin kiinnitettynä, vauhtipyörän pulttien löystymisen jumittama kone kyseessä. Tuon verran hakkasi limppuja kieroon, ja sen verran oli jumissa ettei hinatessa edes nelosvaihteella kone pyörähtänyt vaan pyörät lukkoon meni…
Tämä siis tuohon Sepon mainitsemaan täristykseen kommentiksi, olettaisin että niissä moottoreissa olisi ollut joku muu syypäänä kuin kampi, jos kiero kampi olisi saatu pyöriväksi niin laakerit olisivat hyvin pian “valmiit” sillä mm. runkolaakereiden linjaus ei ole enää lähelläkään suoraa vaan sieltä poistuu öljykalvo hyvin tehokkaasti ja tuloksen kyllä tietää…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.