Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Kaasutin vuotaa.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14.12.2011 at 18:02 #127280
Terve.
Sain pitkän seisokin jälkeen moottorin käymään ja kaikki oli ok .
Nyt kokeilin uudestaan niin ei lähtenyt. Kaasarista tulee bensaa käsittääkseni läpän akselin juuresta.
En löytänyt wikistä tai vanhoista keskusteluista tästä asiasta juttua.Vuoto on aika iso, bensaa valuu lattialle.
Läpän akseli hieman väljä. Onko muuta keinoa kun kaasarin vaihto? Ostetaan ehjä, jos ei muu auta.
Siis 2cv4-74.
Timo.14.12.2011 at 19:46 #164096Oli samainen vika,puhdistuksen jälkeen olin unohtanut kiristää neulaventtiilin,kansi käteen ja tutki se.Bensaa ui yli runsaasti.
14.12.2011 at 22:12 #164097Kyllä,, se kohon venttiilin toimivuus / pitävyys kannattaa tarkistaa..
Puhaltamalla selviää pitääkö se.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂16.12.2011 at 18:05 #164098Kiitoksia.
Löyty vanhakin keskustelu ihan samalla otsikolla.
Joskus hämäläisetkin on nopeita.
Timo.18.12.2011 at 09:13 #164099Terve.
Kerrotaan nyt tuloksiakin kun kyselin. Kaasutinvuoto taitaakin olla pienenpi murhe. Asiaa tutkiessani huomasin molempien sylintereitten
imuventtiilien työntötankojen vääntyneen. Moottoria käytettiin nätisti, ei kovia kierroksia. Öljyt vaihdoin kolme kertaa kunnes olivat
aivan kirkkaita.Moottori kävi muutamia minuutteja aina öljynvaihdon välillä.Mielenkiintoista ja varmaan nyt tulee hintoihinsakin.
Timo.26.12.2011 at 08:00 #164100Älä huoli,, kyllä niitä nelkun koneen osia on vielä olemassa siellä sun täällä… 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂10.1.2012 at 18:21 #164101Tere.
Ne oli lopulta imuventtiilien tangot mitkä oli vääntyny. Pakoventtiilithän on takana kun pakoputkikin on takana. Niin niin.
Messinkivasaralla lähti lopulta irti. Männänrenkaat irtos viikon liottamisella. Onko kellään vastaavasta vauriosta kokemusta?
Ees jonkun sukulaisella tai kaverilla? Siis mistä moinen vaurio voi johtua? Oikein arvanneelle ilmanen kävely Iisalmeen ja
siellä viikon vapaa oleskelu!
Timo.11.1.2012 at 17:43 #164102Eikös kumminkin pakoventtiilit ole edessä ja imuventtiilit takana. Puoltoista vuotta sitten tuli konetta purkaessa vastaan yksi vääntynyt työntötanko. Tosin se rikkoutui ihan ajossa kun pakoventtiili meni poikki. Irrallinen pakoventtiilin lautanen ei sitten palotilaan oikein halunnu tmahtua männän tullessa ylös ja kun sitten imuventtiilikin halusi ruveta aukeamaan, niin tilan puutteen vuoksi työntötangon molemmat päät vääntyivät.
12.1.2012 at 09:51 #164103Moro !!
Arvaisin, että ko työntötankojen venttilit on ollut jumissa, kun konetta on pantu voimalla pyörimään, startin voima riittänee. Vanhat pitkään seisoneet koneet kehittää sisäänsä uskomattoman määrän töhkää joka ei sitten aina mahdu poistumaan koneesta hyvässä järjestyksessä ensikierroksilla ja pehmein paikka tietty antaa periksi. 👿
Männänrenkaat ovat tod näk jumittuneet/sittaantuneet paikolleen ajan kanssa, pelihän on tod näk jäänyt ajosta seisomaan likaisilla öljyillä. 😡
Tekemäsi öljynvaihtohuuhtelu oli mielestäni oikea toimenpide, ei vaan ilmeisesti riittänyt töhkien irrottamiseen. 😳
Lasse24.3.2012 at 18:06 #164104Tere.
Kerrotaan vielä että toinen venttiili oli niin lujassa,
että koneistamossa tuli ohjureineen ulos.
Ja vielä ihmetellään kun työntötangot väänty.
Melko sitkasta tatinaa moottoriin kertyy seisonnassa.
Timo.26.3.2012 at 09:50 #164105“Turhan” pensan lisäaineen eli lyjyttömän pensan voiteluominaisuuksien parantamisen laiminlyönti saattaa olla syynä vaurioon. Tuolla venttiilin ja ohjurin välissähän se lyjy aikoinaan voiteli, nyt ei, syntyi kitkaa ja lämpöä ja metallin pehmenemistä ja mutkalle se silloin helpommin vääntyy.
26.3.2012 at 11:54 #164106Nelkun koneen osien saatavuudesta puheenollen, mäntäpyttysarjoja on ainakin täällä tarjolla: http://www.2cvp.com/detail/jeu+de+2+cylindres+/+pistons+435+cm3+%282cv4%29+perfect+circle/04-107.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
26.3.2012 at 17:03 #164107Eikä ole edes kalliita.Nyt tarvii kokeilla tuleeko näillä taidoilla
pesukoneen osia vai mäntäputkisarjaa. Kiitoksia.
Timo.27.3.2012 at 05:06 #164108@Isoo-Jukka wrote:
Nelkun koneen osien saatavuudesta puheenollen, mäntäpyttysarjoja on ainakin täällä tarjolla: http://www.2cvp.com/detail/jeu+de+2+cylindres+/+pistons+435+cm3+%282cv4%29+perfect+circle/04-107.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nähdäkseni mäntäpyttysarjoja on tarjolla myös Franzosella:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV4/Kurbel-Nockenwelle-Kolben/ANR10335/” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.