Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Herlevi muutti uuteen kotiin
- This topic has 26 replies, 6 voices, and was last updated 13.6.2023 at 22:08 by
jpr651.
-
AuthorPosts
-
12.7.2018 at 22:16 #253980
31 vuotta ulkoruokinnassa pressun alla jättää väkisinkin jälkensä.
Karusta ulkonäöstä huolimatta Herlevillä on ajettu vain 3000km.
Ensi viikolla se pääsee ensimmäistä kertaa elonsa aikana lämpöiseen tallin.
(Saa nähdä osaanko liittää tähän kuvan mukaan.) Näköjään osasin. . . .Jukka Prinkkilä, HyRi.
13.7.2018 at 08:55 #253991Hämmästyttävää! Eli tämä on yksi niistä Tanskan Herlevistä jälkituoduista sätkistä? Kuvaa kaikki nuo lisäykset lampunpesimistä lähtien, ovat hauskoja yksityiskohtia.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.7.2018 at 11:21 #253994Joo, Herlevistä tuotu ihan joulukuun -87 lopulla.
Taidan kuvata sen virallisen listauksen noista pakollisista
turvallisuusvarusteista. Se ei näytä ollenkaan hauskalta yksityiskohdalta.Hauskana yksityiskohtana pidän sitä, että tuossa kaupassa tuli mukana
kutosen kone levyjarrulootalla, jossa on keskipakokytkin.Jukka Prinkkilä, HyRi.
13.7.2018 at 12:28 #254000Katsoppas koneen laattaa, löytyykö AM2-C ja ilman öljynsuodatinta? Jos kyllä, niin Ami8 tai Dyane6. Jos ei niin sitten ehkä jopa 2cv6 Special E…harvinaista herkkua kyllä.

Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.7.2018 at 17:26 #254062Mikäs tuo kone sitten on, kun laatassa on AM2 ilman ceetä, mutta öljynsuodattimella
Jukka Prinkkilä, HyRi.
18.7.2018 at 00:41 #254067Se lienee ihan normaali Ami8 -kone. Mulla oli joskus tuollainen. Jos se oli tuolloin 80-luvulla vielä samanlainen, niin siinä on loiskelevyt öljypohjassa, paremmin (kuin normikutosessa) viritetty nokka-akseli ja taisi olla korkeampipuristeiset männätkin. Kulkee ja kiertää hyvin!
18.7.2018 at 10:39 #254073Juu kyllä se todennäköisimmin on Ami8 pata ja pitää paikkansa, että siellä on 9.0:1 männät sisällä, kun normikutonen on 7.9 – 8.5:1. Se C kirjain on lyhenne Centrifugal clutchille, ranskaksi toki, eli keskipakokytkin. Siksipä nyt ihmettelen sen poissaoloa ja keskipakokytkintä silti, eli on mahdollista, että se on tällätty tuohon jälkeenpäin. Oliko tämä kone-vaihteistopaketti? Jos kyllä, niin otappas lootasta sivulta kuva niin kerron sulle mikä se on?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.7.2018 at 21:03 #254085Kiitos molemmille tiedoista.
Herlevin mukana kimpassa tuli -78 vuoden oranssi kutonen,
johon oli vaihdettu Herlevin kone. Tuo Amin kone/loota paketti
on ilmeisesti aiemmin ollut kiinni tuossa oranssissa.
Onko tuo toisen kuvan Solex Amiin kuuluva?Jukka Prinkkilä, HyRi.
19.7.2018 at 00:27 #254089Voi pojat, kyllä se on kokonainen Ami8 konevaihteistopaketti…! Ooppa onnessas moisesta. On nimittäin pitkävälitteisempi loota kuin tavan kutonen. Huomaa, että lootan valusta puuttuu pystyrivoitukset ja valuvuosileima, jarrusatulat on toisinpäin ja vaihekepakko vinossa etiäppäin, sekä tuo kuuluisa puolipallo kumitöttörön tilalla. Ei tarvitse edes kytkinakselista tiirata, merkit on selvät.
Jos haluat tuon keulille nostaa niin päälykansi kepakkoineen kannattaa ottaa nelkusta/kutosesta, sekä nuo satulat pyöräyttää ympäri.
Jos kaasari on ko. paketista niin silloin tuo on loppupään Ami8:sta. Tällöin luulisin keskipakokytkimen olleen rahalla ostettava lisävaruste, eli harvinainen sekin.
Mielenkiintoinen paketti, kokonaisuudessaan!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.7.2018 at 10:18 #254117Kiitos taas tiedoista. Täytynee käydä ostamassa lamppuöljyä ja alkaa liottelemaan mäntiä irti pytyistä.
Ilmeisesti tuo yhdistelmä ei sitten ole ollut kiinni siinä -78 oranssissa.
Ps. Ilmoittelen, kun tuhkis on noudettavissa osoitteesta Karhunkierros 5 Vantaa.Jukka Prinkkilä, HyRi.
19.7.2018 at 11:51 #254127Mahtava löytö tosiaan. Onnittelen!
28.7.2018 at 14:12 #25419728.7.2018 at 19:52 #254201Hieno kuva,kiitos Jani. DK54868:n tapasin viime viikolla Gotlannissa.
Olisiko mahdollista saada jokusia kuvia näiden Herleviläisten noudosta sähköpostilla osoitteeseen jukka.prinkkila at kolumbus.fi.
– Jukka –Jukka Prinkkilä, HyRi.
22.9.2018 at 20:15 #256413Koeajoa maastossa. Hapettuneiden sähköjen kanssa on vielä tekemistä.
Jukka Prinkkilä, HyRi.
27.4.2019 at 21:02 #262346Tulevana maanantaina yritetään saada Herlevi katsastettua ja rekisteröityä.
Jukka Prinkkilä, HyRi.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.