Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Gl4 vastaan Gl5 (Vaihteistoöljykeskustelua)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19.10.2005 at 12:06 #133620
En sulje pois mitään mahdollisuutta, sillä tuo laatikko on minulla ollut ainoastaan kampivikaisen (ja öljyä runsaasti polttavan) koneen jatkeena muutoskatsastusmatkalla… Pidin itsestäänselvänä että tuollainen rohina joka kuuluu ainoastaan silloin kun auto liikkuu, ei voi johtua kuin vaihteistosta tai vetopyörästöstä.
Kampivika kävi kyllä ilmi kuin sätkän koneessa konsanaan iloisena naputuksena konetta kierrättäessä.
Muita hyviä ja tutkimisen arvoisia vinkkejä?2.11.2007 at 11:35 #133621Vastaan Nyytisten 6/07 Hannu Siivosen kirjoitukseen: Olen käyttänyt tämän keskustelun myötä mainittua Red Line MT-90 öljyä. Viimeisin positiivinen kokemus oli se, kun vaihdoin tuttavan sätkään kesällä tuon Red Linen Mt-90:n tavallisen Neste-öljyn sijasta. Muutaman viikon ajeltuaan tuttavani kehui kovasti, että vaihteet menee aivan eritavalla silmään, ihan kuin olisi uusi kuljin! Kyseinen kuljin on uudesta asti ollut samassa perheessä, joten uskon vertauksen paikkaansapitävyyteen 😀
Kyseistä öljyä ostan Espoon Autopaasista Tapiolasta. Googlettamalla löytyy varmastikin muut diilerit.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2007 at 12:51 #133622Pitääpä kokeilla rusahtavaan lootaan. Ainakin jossain keskustelufoorumeilla väittävät auttavan…?? Kertokaa jos kokemuksia kertyy lisää.
Jälleenmyyjät:
http://www.roadmachine.fi/dealers.html3.11.2007 at 15:36 #133623En usko, että tämä mikään ihmeparannuskeino kuitenkaan on jo huinoiksi kuluneille synkronirenkaille. Omakin loota on sellaisesta pommista rakennettu, että uskoisin kilometrejä olevan takana jo noin puolimiljoonaa ja tämän kesän aikana sai jo pikkuisen hitaammin rueta vaihtamaan kolmoselle. Ei vielä kiroa, mutta jokseenkin karhean tuntuinen on käteen.
Pitkällä kaavalla synkroneiden pelastus tämä aine voi kuitenkin olla niille loodille, joissa synkronit vielä toistaiseksi toimivat hyvin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.11.2007 at 22:08 #133624Total 75w-80w öljy toimii 2CV:n laatikossa hyvin. Löytää jokaisellta Citroen korjaamolta koska on mm. nykyistenkin Citikoiden laatikkoöljynä.
5.11.2007 at 15:09 #133625Ehei kyse ole siitä etteikö toimisi vaan siitä, että kuinka nopeasti pidemmällä aikavälillä (5-10vuotta) laatikoista syöpyy/kuluu synkronirenkaat… Jos meinataan alkaa sätkiä laittamaan toimimaan sähkömoottoreilla tms. tulevaisuuden ihmeellisyyksillä niin jollainhan se pyöriminen täytyy pyörille välittää. Siinäkin mielessä laatikoita kannattaa näinä päivinä jo vähän arvostaa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.11.2007 at 23:15 #133626Luulis tuon tehtaan jotakin tietävän kun kerran sitä suosittavat alkuperäisenä Citroen öljynä- vuodesta jotain 1968 alkaen..
Ja nää uudmpien autojen synkronit ei tahdo muilla öljyillä pelatakaan..6.11.2007 at 15:28 #133627Juu, mutta on ne Totalinkin öljyt voineet muuttua vuosien saatossa. Eihän se ole kuin Citroenin ja Totalin välinen markkinointisopimus, mitä öljyä sitikka saa ensikilometreilleen. Kyllä se on raha mikä römpsöttää tässäkin.
Mikähän on uusien autojen synkronirenkaiden materiaali? Veikkaanpa, että vähän kovempi kuin tämä sätkän messinkirengas?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.11.2007 at 11:42 #133628Juuh vaikeita ovat tavallaan nämä vaihteisto-öljy asiat, CX:n vaihteistoon laitoin viimeksi juurikin tuota Totalia, ja toiminta parani huomattavasti etenkin kylmillä ilmoilla 🙂 Tosin edellisen öljyn laatua en tarkalleen tiedä, edellinen omistaja muisti vain, että jotain Essolaista se oli.
GS:n laatikoissa mulla on ollut vuosikaudet Mobilin SHC olikohan se 75W-90? Ja CX:n positiivisen kokemuksen myötä, ajattelin tuota Totalia laitella myös Geesuun.
Ja noista luokituksista, niin eikös nämä nykyaikaiset öljyt ole GL4/GL5 luokituksella?
7.11.2007 at 14:26 #133629Olet oikeassa nuo luokitukset löytyy muistakin öljyistä..
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2.8.2008 at 09:02 #133630Tässä vähän käyttökokemuksia eri vaihteistoöljyistä. Kokeilu tehty samassa vaihdelaatikossa. Lähtökohtana rusahteleva vaihteisto. Sisällä mobil 80w/90 öljyt.
Vaihto Total 75w öjyihin, ajoa n. 800km ja vaihto uusiin Total 75w öljyihin. Rusahtelut loppuivat eikä vaihteistoista kuulunut ihmeempiä sivuääniä. Käyttötuntuma hyvä.
N. 6tkm:n ajon jälkeen laitoin laatikkoon Red Linen MT-90 öljyt, joilla olen ajanut nyt n.3tkm. Vaihteisto ei tunnu millään tavoin paremmalta (ehkä aavistuksen jopa huonommalta tai odotukseni jostain vielä paremmasta eivät täyttyneetkään…). Ko. öljy näyttäisi tykkäävän tulla hiukan myös laatikon ulkopuolelle, joten moottoritilan pesuja saanee tehdä useammin.Minulla on hyviä okemuksia Total vaihteistoöljyistä kahdesta eri vaihteistosta ja olen tyytyväinen.
2.8.2008 at 18:28 #133631Nyt ongelmaksi voikin muodotua se, että loodassa on ollut niin useat öljyt jo sisällä pienessä ajassa, että tiivisteet ovat ottaneet nokkiinsa… Mielestäni Red Linen tärkein ominaisuus on se synkronirenkaiden suojaus..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.8.2008 at 18:38 #133632En osaa sanoa tuohon synkronirenkaiden suojaukseen sen enempää.
Molemmat öljyt ovat käyttömukavuudeltaan aivan toista luokkaa kuin aikaisemmin käyttämäni muut laatikkoöljyt.2.8.2008 at 18:44 #133633Tietenkin kaikista tärkeintä on se säännöllinen vaihto… Aivan hirveitä kondenssivesi (ja sadevesi :D) laatikoita olen availlut ihan tarpeeksi
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.8.2008 at 21:21 #133634Näin juuri. Kyllä laatikkoöljytkin olisi hyvä vaihtaa vuosittain.
Ei tuota töhnää vaihdelaatikon päälle paljoa ole kertynyt ja voi toki olla peräisin muualtakin. Ajelen nyt loppuvuoden red linellä ja raportoin kokemuksista lisää. Total öljyn kanssa oli tuo jonkun toisenkin kokemus eli aivan kuin olisi saanut uuden laatikon. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.