Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Citroën ami 6 1967
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2.10.2009 at 07:55 #125438
Tuttu otsikko, mutta uusi kuljin 93,5% varmuudella tulossa..
Lähiaikoina lisää tietoja ja tietenkin niitä kuvia..
t. Juuso
( Vielä pitäisi saada tuo Harrikan romu myytyä, jotta olisi budjettia sitten “uutta” kuljinta ruuvailla, rasvailla ja kiillottaa.. 😀 )
2.10.2009 at 08:10 #153911Tervetuloa takaisin oikeisten immeisten harrastukseen 😉
6.10.2009 at 20:38 #153912Kiitos, hyvältä tuntuu.. intoa taas riittää.
Lentoliput on jo ostettu. Jos kaikki menee hyvin, niin 18.10.2009 klo 8:00 saapuu Pohjolaan uusi kuljin. 😀
8.10.2009 at 10:30 #153913Liikennevakuutus hommattu Tapiolasta. Voimassa 15.10.2009 –>
8.10.2009 at 19:33 #153914Tämmöinen paikka pitäisi löytää.. Mikähän noista taloista/halleista se voisi olla.. 😀
9.10.2009 at 06:01 #153915Laskuvarjolla paikalle?
9.10.2009 at 09:18 #153916Moro !!
Näyttää olevan viini seutua, rypäle Chaplis tai Chaberneu, ihan ei tarkkaan näe kuvasta. Seutu siis ei ole Alsace vaan tasaisempaa, siis Bordeaux. 8)
Kai ostat kontin täyteen tuotteita 😆
Jos muuten ajelet Koblenzin ohi, lähellä siinä on pikku kokous, johon olen menossa 16-18.10., paikkakunnan nimi Mayen.
Tai jos muuten matkalla tarvit majoitusta/tallia Brysselissä, tervetuloa !!
Lasse9.10.2009 at 15:35 #153917Kuva enemmänkin Hollantilaisen omenatarhan näköinen….kerrohhan jo mikä maa…
terv. Kari9.10.2009 at 21:12 #153918Emämaahan Ranskaan mennään muttei Bordeauxiin asti.. Loirelle asti kylläkin..
9.10.2009 at 21:35 #153919@turtl3 wrote:
Emämaahan Ranskaan mennään muttei Bordeauxiin asti.. Loirelle asti kylläkin..
Jos tuo on Bloisista itään, on hyvä mahdollisuus että tila tuottaa Loiren alueen ainoaa, mutta sitäkin maukkaampaa punaviiniä, Chinonia. Silloin houkutus jäädaä tilalle hengailemaan vielä viikoksi olisi ainakin minulla suuri. Tosin arvelisin myöskin maaston tasaisuudesta että ollaan aika lailla lännempänä. Mutta hienoa että kuljin on löytynyt. Onnea hakumatkalle.
10.10.2009 at 05:28 #153920Blois:sta ollaan n. 50 kilometriä Loirea itään.
Lasse laitapas YV:nä tai emailina ( juu50@mail.com ) sun puhelinnumero, jos vaikka sattuisi reitit ja aikataulut sopimaan..
t. Juuso
10.10.2009 at 07:37 #153921@turtl3 wrote:
Mikähän noista taloista/halleista se voisi olla.. 😀
…tuollahan se Ami näyttää seisovan vaaleana fläkinä puun alla rypälerivistön reunassa… 😆
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]10.10.2009 at 11:21 #153922Joo, tarkoitin tietenkin Saumuria, eli Chinonin alue jää auttamattoman kauaksi. Mutta onnea silti. Erittäin kaunista aluetta, ja taitaa viininkorjuukin olla vielä kesken.
14.10.2009 at 19:12 #153923Huomenna aamulla sitten lähretään.
Saa nähdä millainen seikkailu on edessä.
Alla muutamia lähtöasetelmia reissulle:
-
– Auto löytynyt ladosta, jossa seissyt ainakin 15 vuotta
– Alkuperäisessä maalissa ja kunnossa
– Myyjä lähettänyt 6 valokuvaa kulkimesta ja vastannut kysymyksiini sähköpostitse
– Myyjä laittanut kulkimen minun pyynnöstä katsastuskuntoon kahden viikon aikana
– Kuljin on katsastettu Ranskassa tänään 14.10 – meni läpi 😀
– Treffit sovittu huomiseksi Orleansin asemalle
– Lautta takaisin lähtee Rostockista sunnuntaina 17.10 kello 05:00 aamullaJänskää.
Matkan edistymistä voipi seurata blogista: http://ami6.wordpress.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; — koitetaan nyt ainakin kerran tai pari päivässä ehtiä jotain kirjoittamaan.
18.10.2009 at 10:44 #153924Noniin nyt ollaan Superfastin kyydissi ja surffataan itämeren yllä laivan wlan-verkossa. Huomenna aamulla sitten Helsingissä.
Matka on mennyt hyvin. Kilometrejä kertyi 1350 kappaletta ja keskikulutus heilui 5.5 ja 5.9 litran välillä. Autobaanalla tietenkin polteltiin karstoja ja kokeiltiin paljonko ami kulkee.. navi mittasi meille huikeat 116 km/h ja auton mittari vaappui 130 kohdilla. Tekniikka tuntuisi olevan ok kunnossa, vaikka papereista katsoin, että kuljin on viimeksi ollut liikenteessä vuonna 1992.
Ostaminen sujui maassa maan tavalla tyyliin.. Eli suuria tunteita ja suoraa huutoakin pääsi kokemaan.. Myyjä oli vetäissyt ässän hihasta ja korottanut auton hintaa kertomatta siitä minulle ja tätä sitten selviteltiin joku tovi varsin kiihkeästi sanaillen.
6 valokuvan perusteella, kun autoa lähtee hakemaan, niin pitää asennoitua valmiiksi, niin että perillä voi odottaa millainen yksilö tahansa.. Nyt olin arvioinut ja kysymysillä selvittänyt (yli 40 sähköpostia vaihdettu myyjän kanssa) tapauksen aika hyvin. Jotkut asiat olivat paremmassa kunnossa kuin odotin ja jotkut taas huonommassa kuin mitä myyjä oli kertonut.
Matkalla ei ollut yhtään teknistä murhetta, ami toimi kuin unelma. 90km/h oli sellainen sopiva matkavauhti isoilla teillä Noin puolet matkasta tultiin pienempiä teitä pitkin ja tutustuttiin keskieurooppalaisiin kylä- ja maaseutunäkymiin.
Torstaina, kuljinkauppojen jälkeen, ajettin vain n. 150 kilsaa Pariisin itä puolelle motelliin. Perjantaina hieman shoppailtiin, eli tehtiin amiin peräpään madallus lastaamalla kontti ja takajalkatila täyteen syömiä ja etenkin juomia sekä muita tuliaisia. Perjantai illaksi ajettiin Brysselin pohjoispuolelle kun siellä oli sukulaisia/ystäviä Belgian asunnollaan paikalla.. Siellä seurusteltiin, tutustuttiin Belgiaan ja yövyttiin kotoisasti. Mahtavan aamupalan jälkeen lähdettiin lauantaina kello 11 aikaan ajamaan kohti Rostockia.. n. 800 kilometrin siivu meni hyvin, ja perillä satamassa oltiin kello 23.00 aikoihin.
Nyt sitten projekti voi alkaa.. siistiä taas päästä harrastamaan.. tämä ami on tarkoitus jättää alkuperäiseen maaliin ja ainoastaa korjata sitä hieman sieltä ja täältä, mutta siis ikä ja sen myötä tullut “karisma” pitää näkyä. 😀
LINKKI kuvaan, aamulla Brysselissä:
http://ami6.files.wordpress.com/2009/10/imag0086.jpg
t. juuso
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.