Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Citroen Acadiane talven projekti
- This topic has 23 replies, 8 voices, and was last updated 10.9.2018 at 16:51 by
dago.
-
AuthorPosts
-
21.12.2017 at 13:32 #247431
Anonymous
Tällekkin talvelle tuli taas uusi projekti. Esan dyaneen pitäisi laittaa uutta peltiä vähän joka puolelle joten aloitin tuulilasin kehyksestä. Dyanessa kehyksen vaihto ei ole ihan samanlainen homma kuin 2CV:n. Kehys on kolmessa osassa saatavilla eli siinä on alaosa ja pätkät pystypilaria. Kuten kuvasta näkyy niin ensin pitää kunnostaa tuo sisä puolinen kotelo. Kyllä tässä taas talvi menee että saadaan väri päälle.
21.12.2017 at 13:53 #247437Hyvissä käsissä se on.Muista vaan välillä pilkkiä harjoitella.
tv seppon
22.12.2017 at 09:42 #247453Mitä superin kehyksen hitsailusta muistelen niin Dyanen kehys sietää parsimista vähän paremmin, mitä sätkän kehys. Eli jos selviää “viipale sinne, toinen tuonne”-taktiikalla niin sitä ehkä suosisin, koska noiden osittaisten paikkapalojenkaan sovittelu ei ole mitään herkkua sekään.
Se miksi Dyanen kehys pysyy paremmin mitoissaan, johtuu tuuletusluukun puutteesta ja Acadianessa katto-osan tuomasta jäykkyydestä. Kenelle tämä alue tuntematonta maata on sätkää remontoidessa niin tiedoksi, että kehystä parsimalla voi onnistua muuttamaan mittasuhteita, jolloin vakiokokoinen lasi ei mene enää aukkoonsa ja/tai lasi jää jännitykseen ja voi poksahtaa ajossa hyvinkin herkästi. Molempia tapauksia on tullut käytännössä vastaan.
En epäile Karin taiturointia tippaakaan tässä otsikon kohteessa, sillä jo pelkästään Henkan tiinan projektikuvat olivat silmäkarkkia peltitöiden osalta (ja kokonaisuudessaan tietty myös) . Hyvä projektinosto ja jään ilolla seuraamaan tulevaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.12.2017 at 09:57 #247455Anonymous
Olen muutaman 2CV:n koko kehyksen vaihtanut mutta en Dyaneen koskaan joten tämä ensimmäinen menee vähän opetellessa mitä kaikkea pintapeltien alta löytyy eli tarkoitan lähinnä piilossa olevia vahvike peltiä ettei niitä tulisi turhaan silputtua. Tein ennen purkamista kehyksestä sapluunan jonka mukaan uusi kehys sovitetaan.
22.12.2017 at 12:07 #247462Tavallista Kari yrittää, mutta priimaa pukkaa! Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.
25.1.2018 at 09:59 #248722Anonymous
Acadiane on nyt vähän edistynyt eli tuulilasin kehys on koritinaa ja kittiä vaille kunnossa mutta työt jatkuu. Kuskin lattiapellissä oli pieni reikä jota tutkiessa löytyi vähän lisää heikkokuntoista peltiä varsinkin kun joku oli tehnyt vähän pinta korjausta eli vanhan kolmiokotelon päälle sisäpuolelle vain vähän uutta preltiä ja kitillä loput ruosteet piiloon. Oikealta puolelta näkyy vielä vähän korjauspeltiä pätkä. Taitaa olla juhannus ennenkuin kaikki on korjattu mitä suunniteltiin, toki vanhassa on aina yllätyksiä mutta tämänkin kohdan osalta luulin että olisi ollut korjattu kunnolla mutta kun kittiä oli poistettu niin totuus paljastui. Kuvista ei kaikki mätäpelti näy mutta koko kotelo on sitä.
25.1.2018 at 12:00 #248863Katsoin ja opin ja kunnioitan
tv seppon
26.1.2018 at 09:47 #248875Esa sähän oot ollut suuressa hengenvaarassa tuolla ajaessasi. Onneksi meillä on Kari.
26.1.2018 at 10:42 #248878Onneksi.
27.1.2018 at 11:18 #248900Ilmankos se ei oikein kulje, kun tulee tosta 2x peltilattiasta ja 1x puulattiasta varmaan melkoisesti painoa.
Voisko se “nakutuskin” olla vain puulattian lankkujen narinaa?
6.2.2018 at 10:11 #249414Anonymous
No niin, osa porukkaa seikkailee Lapissa joten onnea heille mutta täällä kotona tehdään hommia pikku hiljaa. Runko on nyt korjattu joten seuraavaksi helmakoteloiden kimppuun joissa taas työtä on. Runkoa vähän näin noista korjatuista kohdista ja näytti ihan kohtalaiselta eikä katkeamiseen pitäisi olla mitään syytä vielä. Hitaastihan tämä etenee mutta etenee kumminkin. Jospa sen jälkeen pääsisi tekemään tuon kolmiokotelon ja lattiapellit jotka teen korjauspaloilla. Rungon paikkauspalojen saumoihin laitoin kotelosuoja massaa ja kun se kuivuu niin tiivistän sikaflexsillä.
6.2.2018 at 19:48 #249488Kyllä on kiva katsoa pellintekoa, kun näkee hienoa työtä. Kiitos, että vielä on hyviä tekijöitä, ei mitään bluffaamista, vaan täysillä koko ajan. Sulle ja Esalle työniloa, hän saa olla sikailoinen, että sinunlaisia vielä on, jotka viitsivät tehdä tallissa toisen kuljinta. Haaaaaaaaaaa huuto sinulle !!!!! Vesku
6.2.2018 at 22:27 #249493Anonymous
Kiitos Vesa. Yritetään pitää näitä vanhoja kulkimia liikenteessä kun uusia ei tehdä. Kyllä tekijöitä ja varaosia vielä onneksi löytyy kaikki eivät vaan kerro tekemisistään en minäkään yleensä.
7.2.2018 at 18:55 #249495Kerrankin, Vesa, puhut asiaa. Ja Karille jo etukäteen suuri kiitos! Todellinen Seppämestari on hän. HAAAAAAAA!
19.3.2018 at 12:19 #250976Onpas mukava nähdä tämänkin uutta eloa. Melkoinen seikkailu sillä onkin jo takana.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.