- This topic has 6 replies, 4 voices, and was last updated 22.8.2020 at 12:11 by .
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Aurauskulmien säätö, neuvokaahan?!!
Etukummit kuluu nopiaan Toivosta (2cv4-6). Neuvokaahan aurauskulmista, vai onko akseli vääntynyt?
Itse teen pikatarkistuksen kahden sentti x sentti puuriman avulla. Rimat on löyhästi kahdella klemmarilla kiinni toisissaan. Säädön rimat siten, että ne mahtuu pyörien takareunasta rungon alla juuri renkaiden väliin. Mittaan siis rimoilla takaa renkaiden välisen etäisyyden.
Siirrän riman renkaiden etureunaan, jossa pitäisi olla hieman välystä, eli pyörissä aurausta. Milli riittää. Mittaus ei ole tarkka, mutta kertoo onko jotain pahasti pielessä. Säätö tehdään raidetangon säätöpalaa kiertämällä. Suunta selviää kokeilemalla.
Korjaten edellistä …, eli pyörissä haritusta. (ei aurausta, silloin tikkujen ei pitäisi mahtua etupuolelta renkaiden väliin). Milli riittää. …
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com
Kiitos Kimmo tarkennuksesta. Pitää olla aurausta. Jos takaa mittaus on tasan, niin edestä täytyy olla väljä.
Yksi huomio myös. Jos ohjausakseli on väljä, niin perustettaessa pyörät pääsee kääntymään aurauksen puolelle. Mittausta ei saa siis tehdä peruutuksen jälkeen.
Otamma asian tarkastukseen. Kerron tuloksen. Kiitos neuvoista.
Jimmi porist sano että pitää olla haritusta, Jimmi porist on oikeessa, pitää olla haritusta.
Uskokaa ny.
Hausjärvi / Hy-Ri
Nolla viiva kolme milliä haritusta, eli renkaat edestä leveämmällä kuin takaa.
Tuomaisen Pertille huom. 😆
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste