Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Amin tankki
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7.7.2013 at 06:42 #169577
Väitän kyllä, että tuo kuvissa näkyvä tankki on Ami Superin, eikä Ami 8:n. Johan on harvinainen tankki sinne nurkille eksynyt alkuperäisvaraosana! 😆
Cats citroen sanoo:
Fuel tank:Ami 6: 25L
Ami 8: 32L
Ami Super: 40LEdit: Vai onko nyt (..kele!) niin, että olen toiveekkaana kunnostanut Ami 8 tankkia ja vieläkin löytyy isompi!? Kts. linkin kuvaa: http://www.irsee.de/altbau/2CV/Fahrwerk%20Ami%20super%20kl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.7.2013 at 08:05 #169578Mie mittaan tuo tilavuuden illalla kun otan hapot pois. Tankki on kaupungissa, pesu oli siellä helpompi kuin täällä maalla. Kuvassa olevassa tankissa peräpää on muotoiltu varsin voimakkaasti eli voi olla korkeampi kuin miulla. Tankkihan paksunee tuon takaturvavyöpalkin jälkeen (miullakin) ja muistaakseni minulla sitten menee loppuun asti tasaisena. Kuvan tankissa näyttäisi olevan porras tuossa lopussa jos oikein katsoin ja samoin olisiko tankin päällä liitäntä ilmaputkelle? Minulla täyttöputken ja ilman lähdöt ovat sivulla vierekkäin.
Täyttöputki oli uusittu minulla kanssa ja oli – kumia, onko näin ollut alun ja perinkin? Peltisiin kun on noissa muissa 2cv pohjaisissa tottunut.
Varaosakirja on Topolla lainassa joten en nyt siitä nää kuvaa millainen tuossa -70:ssa alunperin on ollut. Joensuun kuvapalvelu voi tietysti laittaa kuvan kirjasta.M
8.7.2013 at 05:08 #169579Mittaus tehty ja 32 l osuu lähimmäksi. Pitää tänään kuivatella tankkaa jotta näkee puuhastelun tulokset.
M8.7.2013 at 06:15 #169580No voe nökkö! Asiahan on siis niin, että tuota omaa tankkiani on kuviteltu superin tankiksi jo vuosikymmeniä, mutta 8:stapahan se taitaa sitten olla.
Ei siinä mitään, vielä kun kerkiäisi asentamaan sen ennen reissua. 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.7.2013 at 06:22 #169581Superin tankin takakiinnikeet ovat 27cm taaempana kuin kutosen…
8.7.2013 at 08:07 #169582@kari80 wrote:
Superin tankin takakiinnikeet ovat 27cm taaempana kuin kutosen…
Pitäisi olla samassa kohdassa Ami8 ja Superin tankin kiinnikkeet, voin yrittää tarkistaa muistaessani tuon… 8)
8.7.2013 at 08:45 #169583Niimpä onkin, Pippurissakin ami8 tankki..
12.7.2013 at 10:15 #169584@Jasu wrote:
@kari80 wrote:
Superin tankin takakiinnikeet ovat 27cm taaempana kuin kutosen…
Pitäisi olla samassa kohdassa Ami8 ja Superin tankin kiinnikkeet, voin yrittää tarkistaa muistaessani tuon… 8)
Minkäslaiset talkoot siitä seuraa jos Dyaneen haluaisi sovittaa paremmin matka-ajoon soveltuvan tankin. Nykyisellä 25 litraisella kun joutuu käytännössä 5 tunnin välein tankkaamaan 😛
12.7.2013 at 10:56 #169585@RPekka wrote:
Minkäslaiset talkoot siitä seuraa jos Dyaneen haluaisi sovittaa paremmin matka-ajoon soveltuvan tankin. Nykyisellä 25 litraisella kun joutuu käytännössä 5 tunnin välein tankkaamaan 😛
Varapyöräkotelon pohja auki, uudet takakiinnikeet runkoon, bensantäyttöputken muokkaus, letku kiinni, anturi kiinni, kotelon muokattu pohja paikalleen, bensaa tankkiin ja takaisin baanalle.
Tästä näkyy aika hyvin perusidea:

eli tankin etukiinnityspisteet taka-akselin alla ja takapisteet rungossa. Tankin päällä takaturvavöiden kiinnitysrauta, mikä ei ole kiiinni tankissa millään tavalla. Ts. tästä taakse tai ylöspäin mentäessä pitää huomioida tankin tilantarve ja takakiinnityspisteet. Dyanessa on ylöspäin enemmän tilaa kuin 2cv:ssä, mutta tuota tilaa hyödyntäessä pitää huomioida bensantäyttöputken sisääntulokorkeus ja huohotusputki tai muuten lisätty tila jää vain ilmataskuksi, eikä tankkiin mene yhtään sen enempää bensaa. Taaksepäin laajentaessa vain takavalopelti on rajana…varapyörähän löytyy tietty konepellin alta 😉

Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.7.2013 at 05:56 #169586Eikö siis edes Ami8:n tankki mahdu Tiinaan ilman yllämainittua muutosta kontin pohjaan?
15.7.2013 at 05:40 #169587Se nähdään piakkoin, kun aloitan omani sovittamisen. Mittauksen mukaan akselista 770mm pitää olla tyhjää tilaa taaksepäin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.9.2013 at 15:33 #169588Tulipa mieleen, että maailmalta näyttää saavan uutta tankkia vetoisuudeltaan 33 litraa. Kiinnikkeet runkoon pitää uusia, mutta mahtunee paikoilleen ilman muutoksia varapyöräkoteloon. Näyttäisi olevan sinkitystä pellistä valmistettu.
http://www.flickr.com/photos/lpuustinen/sets/72157635618776204/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hinta suunnilleen 120 euroa rahteineen.
19.9.2013 at 04:39 #169589Katos kehveliä! Siinä on suunnittelija naittanut sätkän tankin päällysen ja amin tankin pohjan yhteen ja vielä lisännyt etukaaren verran tilaa. 😆 Tottahan tuo on, ettei niitä akselikiinnityksiä välttämättä tarvitse, jos tankki muutoin on tukevasti kiinni. Tuskinpa ne tehtaallakaan ovat lahoja taka-aisoja ennakoineet, kun ei tuo ruostepuoli muutenkaan ole kiinnostanut 😀
Mist noit saa? Voitko mitata etu- ja takakiinnityksen etäisyyden toisistaan? Veikkaan, että Ami8/Super takakiinnitys on sama.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.9.2013 at 05:42 #169590Retro Design myy, heiltä saa myös Ami 8:n tankkia uutena.
Kiinnityspisteiden väli muistaakseni 264mm.
19.9.2013 at 13:40 #169591Yritin etsiä tuota myyjää netistä,, mutta enpäs onnistunut löytään..
Mikä mahtaa olla osoite ??
Kiinnostais isontaa tankkia varmaan itse kelläkin,, niin toimisi paremmin se yhden pysäyksen tekniikka.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.