- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Ami8 kones vs. kutosen
Terve!
Mitkä olivatkaan oleellisimmat erot ami8- ja kutoskoneen välillä? Noin teknisesti…
Männät ja turboputki joissakin tapauksissa. Tuulipellissä ei ole paikkoja suojaverkolle vaan siinä on sellainen kaulus kumista.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
@Akaile wrote:
Männät ja turboputki joissakin tapauksissa. Tuulipellissä ei ole paikkoja suojaverkolle vaan siinä on sellainen kaulus kumista.
Mitäs männissä erona? Halkaisija ja renkaat samat? Kuinkas kannet?
9.0:1 puristukset. Kannet ja muut pitäisi olla samaa. Turboputki vaikuttaa suuttimien kokoihin, mutta kaasuttimen runko on täysin sama.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Ensimmäiset Ami 6:t olivat matalaviritteisiä ja hitaasti kiertäviä koneita, tehoakin oli vain 21 hv. Koneen pellitys oli wanhusmainen ja kaasari yksikurkkuinen, mutta isokurkkuinen Solex 40. Ilmanputsari oli omanlaisensa ja iso tasavirtalaturi näkösällä imupakosarjaan kiinnitettynä. Viimeisimmät Ami 6 -koneet olivat liki samoja kuin Ami 8:ssa. Välissä oli varmaan muitakin versioita.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste