Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › Ami 6 berline 1967
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28.10.2007 at 21:11 #123667
Kesällä myin ami breakkini ja tässä muutaman kuukauden etsiskelin berline mallia tilalle.. Ranskalaisia ameja tuli tutkittua puolen tusinan verran ja olipahan kiikarissa yksi super-hyper-harvinainen USA export mallikin.. Mutta lopulta auto löytyi varsin läheltä, ihan täältä kotoisasta Suomen maasta.
Tarkoitus on laittaa ensi kesänä tämä uusi ami suoraan museorekisteriin.. Korjattavaa ei ole paljoa. Lattiapellit ajattelin vaihtaa.. Takalokareiden alareunat ovat hieman pehmeät ja ne pitäisi korjata siististi. Penkit, oviverhoilut ja moottoritila ovat loistavassa kunnossa.. pientä putsausta ja ovat lähes uuden veroiset.
Tässä yksi jo aikaisemmin “postaamani” kuva uudesta kulkimesta viime kesältä:

t. Juuso
11.11.2007 at 21:07 #141982Tässä tuoreita kuvia tältä päivältä.. Pariisin parkkijäljet molemmista kyljistä oiottu ja kyljet maalattu.. Homma siis etenee.. Puuhaa riittää, mutta keväällä museorekisteriin soon varma.. kai.




11.11.2007 at 21:09 #141983Talven aikana olisi tarkoitus tehdä ainakin seuraavia juttuja:
– Penkkiverhoilun puhdistus (pieniä tahroja siellä täällä)
– Etulattiapeltien vaihto ja niiden maalaus (ja samalla kolmiokotelon tarkistus ja huolto)
– Takalokareiden alareunan korjaus (pieni ruostevaurio)
– Sisäpuhdistus (40 vuoden pölyt pois)
– Moottoritilan puhdistus
– Uudet vanteet ja renkaat
– Kerättyjen lisävarusteiden asennus (Kapsulat, GH-maski, vetokoukkuteline… jne.)
– lattiamaton paikkaus/korjaus (tai sitten uusi matto, jos jostain löytyy tuollaista alkuperäisen kaltaista mattoa..)
– kuskin oven-, takakontin- ja virtalukon uusiminen (nyt taitaa olla kaikissa eri avain, ja kuskin ovi ei mene lukkoon.. mistähän uudet lukkopesät noihin..)12.11.2007 at 14:19 #141984Lukkopesäsarjoja on ollu ainaskin sitrosella eikä ollu mun mielestä eis pahan hintainen..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.11.2007 at 19:03 #141985@Akaile wrote:
Lukkopesäsarjoja on ollu ainaskin sitrosella eikä ollu mun mielestä eis pahan hintainen..
Kiitokset vinkistä sinne tänään soittelinkin.. Päädyttiin kai Kimmon kanssa semmoiseen tulokseen, että Ami 6:sissa ja 60-/70-luvun vaihteen DS:sissä taitaa olla samat “lukkopatruunat” käytössä.. täytyy vielä varmistaa asia ottamalla mitat noista omista, mutta enköhän saa siis avainasiat kuntoon tässä talven aikana..
12.11.2007 at 20:13 #141986Juu ainakin sisäkahva on sama kuin D-mallissa ja pitäisi olla ulkokahvakin alkupään d-mallin kaltainen.. Mittailehan kuitenkin niin ei tarvi mun syödä päätäni… 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.11.2007 at 15:36 #141987Lukkojuttu on selvityksessä, vahvasti vaikuttaa, että DS:n patruunat sopii, hieno homma.
Seuraavat (lisä)varusteet olen saanut kerättyä Amiin tässä kevään, kesän ja syksyn aikana, näitä on sitten tarkoitus kiinnitellä ensi keväänä paikoilleen:
– Alumiiniset lisäpölykapselit.. löytyy kahdet erilaiset, Citikan omat ja Meko-merkkiset rinkulat
– Valkokyljet renkaisiin (flancs blancs)
– Takaikkunan viistosivujen alumiiniset koristeet.. (tekevät perästä vieläkin vinomman näköisen ja kiiltävät kivasti..)
– Lukollinen krominen bensatankin korkki -67 mallia
– Punainen (penkin värinen) säädettävä kuskin niskatuki (simili rouge materiaalia)
– GH:n valmistama Amin lisävaruste kromimaski hienolla citikkamerkillä
– ERKAn vetokoukkuteline (Ami 6, Dyane, 2cv) mallia
23.11.2007 at 19:37 #141988Tuli niin hienot valot ja varjot, että pitää laittaa näytille.. Ami talvehtimassa.. joku saattaa tunnistaa paikan..

Viikonloppuja!
Juuso
8.12.2007 at 20:20 #141989Mitäpä kuuluu varustekeräilylle?
8.12.2007 at 22:41 #141990Jotain pientä on tässä viimeisen kuukauden aikana tullut hankittua.. mm. Radiolaite, merkkiä PYGMY vuodelta 1967..
Sitten löysin alkuperäisen Marchalin ami 6 sumuvalojen johtosarjan + sulakkeellisen releen.. lyhdyt vielä puuttuu… jos joltakulta löytyy ylimääräiset Marchalin kulmikkaat “Fantastic” sumuvalot, niin saa tarjota 😛
..ja jotain varaosia olen ostanut talteen myös..
..talvi on kallista aikaa, kun ei pääse ajamaan, niin tulee tehtyä helpommin hankintoja..
KYSYMYS
Tietäisikö joku sattumalta mistä löytyisi niin JYKEVÄ ompelukone, jollaisaisi ommeltua vahvikepaikan alkuperäiseen paksuhkoon muoviseen lattiamattoon? (..paikallinen suutari ei osannut auttaa.)
9.12.2007 at 08:42 #141991Eikö sillä suutarilla ollut naskalia,, äimää eikä pikilankaa??
Taitaa olla tumpeloita nuo nykyajan “suutarit”??
Käsin ne ennen neulo tuommoset….
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.12.2007 at 11:41 #141992Pitänee tarkistaa täältä Etelä-Savosta, Kajaanissa oli ainakin yksi jolla oli välineet. Yksi suutari sanoi tekevänsä myös autoihin töitä…
9.12.2007 at 16:36 #141993Itsekin hieman ihmettelin, ettei homma suutaria kiinnostanut..
Lattiamatto on kyllä aika paksua tavaraa.. muovitettu pohja ja päällinen ja välissä semmoista paksua säkkikangasta tai jotain vastaavaa.. Paikkapala on myös säkkikangasta, jossa vain toisella puolella vahva muovipinta..
Paksuutta koko hommalla (matto + paikka) on varmaankin noin 6mm – 10mm.. (kolme muovipintaa ja kaksi säkkikangaskerrosta)
20.12.2007 at 12:27 #141994SUUTARI
Jo löytyi “oikea” suutari, joka lupasi ommella paikan lattiamattoon:
Antin suutari, Mariankatu 17, Helsinki
Vien maton ensi vuonna sinne paikattavaksi.. näin sovimme.
RAADIO
Autoon löytyi radio, aito ranskalainen PYGMY, vuodelta 1967 aivan kuten autokin.. FM löytyy ja on jopa erilliset Basso ja Diskantti säädöt, ulkoinen antenniliitin yms yms.. loistava ääni, siis sointi.. taitanut olla aikanaan varsinainen luxus-malli matka-/autoradioiden saralla..
Design on mielestäni varsin modernia, mutta muutamasta eri lähteestä on löytynyt valmistusvuodeksi tuo sama 1967, joten eiköhän se pidä paikkansa.. kovin olen tähän löytöön tyytyväinen. Alla kuvia:



Jouluja!
21.12.2007 at 07:53 #141995Hieno. Mistäs tuollaisen bongasit?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.