Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Ak350 valoista
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10.11.2014 at 20:53 #129168
Millaisia kytkentäratkaisuja voi käyttää -67 ak350 valoissa?
Ajatuksena olisi tehdä taakse huomio/jarruvaloille ns. jenkkikytkentä, jolloin jarruvalo vilkkuu suuntavilkkuna. Eteen tulisi esim. oranssit suuntavilkkuledit valopukkiin (turvallisuus). Mitäs niille alkuperäisille isoille ylävilkuille tekisi? Voiko niitä käyttää äärivaloina? Nehän on eteen valkoiset ja muuten punaiset, jos maalaa sisältä kyljet mustiksi, niin ei näy punaista sivulle. Pitäisikö ne kytkeä pois käytöstä tai piilottaa niille kytkin jonnekin? Voiko ne jättää vilkkukäyttöön? Jos ne voi jättää vilkkukäyttöön, tulisiko sitten etuvilkkujen olla myös valkoiset?
Nimim. “Epätietoinen”
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen11.11.2014 at 06:50 #173964Itselläni vilkkuu sekä jarruvalot että alkuperäiset (punaiset) ylävilkut takana.
11.11.2014 at 07:37 #173965Onko sulla edessä vilkkuja? Löytyisikö kytkentäkaaviota? Mun alkuperäisissä vilkuissa on kirkas lasi eteenpäin, onko sulla täyspunainen?
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen11.11.2014 at 08:11 #173966Eikös siinä kirkkaan lasin alla ole parkki eli vilkutus näkyy vain sivulle ja taakse. Eteen olen asentanut pienet led-vilkut valopukkiin. Ledit ei välttämättä toimi tavallisella valoreleellä, mutta omassa pikkupakussani on mekaaninen “käkikello” katkomassa.
Oheista kytkentäkaaviota soveltamalla pitäisi onnistua. Huomaa, että yksi releistä vetää toisin päin. Suoraviivaisempiakin kytkentätapoja voi olla. Näin kytkettynä ylävilkku ja jarruvalo vilkkuvat vuorotahtiin. Jarrutettaessa vilkutus ei katkea.
11.11.2014 at 08:51 #173967Öh, onkohan meillä käkikellosta hieman erilainen käsitys 😯
Kiitos kaaviosta!AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen11.11.2014 at 10:19 #173968On niissä alunperin ollut eteenpäin osoittava valkoinen osuus (ellen ihan taas väärin muista).
Katsastuskesta sen verran, että useampaan kertaan kaverille mainittiin lisätyistä vilkuista, että poistaa pitäisi kun eivät täytä vilkun kahdennusmääräyksiä, olikohan etäisyys syynä. Taakse kun ko. AK-350 Pakussa on tällätty Nelkusta tuttu valo, jarruineen ja parkkeineen. Aika “yllättäen” sitten poistovaatimuksesta lopetettiin kun omistaja mainitsi ylävilkun pysyvän paikallaan, mutta lisätty alavilkku voidaan kyllä poistaa…
Alkaa olla katsastushenkilöissäkin jo sen verran “nuorta väkeä” mukana etteivät edes tiedä tuollaisista, samaten vilkun väreistä ovat ihan pihalla näiden vanhempien kanssa, osalle tulee jopa ns. uutena tietona että etuvilkku voi olla myös valkoinen sekä takavilkku punainen, ei pelkästään oranssinkeltainen kuten uudemmissa…
11.11.2014 at 10:38 #173969Eli, yhdistelmä: edessä valopukkiin lisätty valkoinen vikku, alkuperäinen (katsastuksen aiemmin läpäissyt) ylävilkku (eteen valkea, muuten punainen) ja taakse punainen jenkkivilkku -yhdistelmä voisi mennä läpi.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen11.11.2014 at 12:47 #173970Minulla on Pakussa takana ylävilkut oranssilla lasilla sekä alempana ak400 malliset (eli samanlaiset kuin 2cv4/6 etuvilkku) vilkut ja edessä normaalit 2cv4/6 vilkut. Ei ole katsastushenkilö asiaan puuttunut.
13.11.2014 at 12:05 #173971Superiin jätin kanssa orkkis vilkut paikoilleen ja tein kans tuon jenkkivilkku jutun. Harvemmin edessäajavien tarvitsee nähdä mihin olet kääntymässä, joten en jaksanut laittaa eteen muita vilkkuja. Eli eteen näyttää ne orkkis etuvilkut jotka on sijoitettu pakun taka ylä nurkkiin.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.