Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Ajovaloumpiot
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6.5.2011 at 23:36 #126694
Katselin että ompa huonoksi mennyt ajovaloumpiot. Varsinkin toinen josta tulee ihan käsittämätön valokuvio. Tarttis varmaan hankkia uudet ja vaikka H4 samalla.
Onko sätkän pyöreitä umpioita montaa epäyhteensopivaa sorttia vai sopiiko mikä tahansa kaikkiin kuuppiin? Tuo kuljinhan on 2cv6 -79 muovisilla pyöreillä kuupilla, tosin voihan kuupat olla jostain muusta kulkimesta siihen vaihtuneet.
7.5.2011 at 11:10 #161418Tunnistaahan sen 2cv:n pyöreän potan helposti,, siinä ylhäällä on noin viitisen senttiä pitkä umpion kiinnitys salpa joka toimii takapäästään painamalla..
Umpion alareunassa on peltinen latta lipare,, joka menee alhaalla potassa olevaan halkioon…
Umpion lukitsee sitten paikoilleen se ylä kiinnike…
Pottia tehty on tehty aikoinaan pellistä prässäämällä,, mutta myöhempi tuotanto on muovista valmistettuja…. 💡
Ps: Jos kulkimesi on Spesiaa mallia niin siinä ollutkin alkuperin pyöreät muovi potat… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.5.2011 at 14:13 #161419Juu semmoiset on. Kysymyksen ydin oli että sopiiko mikä tahansa “sätkän pyöreä” umpio vai onko mahdollisuus osua epäsopivaan?
8.5.2011 at 06:25 #161420Kyllä ne sopivat kaikki siihen,, kun ostaa nimenomaan 2cv pyöreät umpiot… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.5.2011 at 16:14 #161421Muistankos väärin, että ne koveralla lasilla varustetut H4 umpiot eivät mene niihin muovikuuppiin? Tosin ne eivät olleet 2CV:n alkuperäisiä umpioita, vaan Kawasakin (?) umpiot. Niitä myytiin aika paljon 80-90 lukujen taitteessa. Olivat halvempia kuin alkuperäiset.
Talvella vaan pakkas lasi halkeamaan, kun siihen lensi sohjoa. Lasi kuumeni enemmän kuin alkuperäisessä umpiossa.
Itsellä tuollaiset ovat vielä paikallaan ja kestäneetkin.8.5.2011 at 16:40 #161422Niiden koveralla lasilla olevien valmistus on lopetettu ajat sitten 😆
10.5.2011 at 11:50 #161423Moro !!
Koveralasista Cibie:tä saa vielä ostaa, valmistuksesta en tiedä.
Totta, ettei se sovi hyvin muovikuuppaan, koska kuupan kiinnitysjalka on tehty paksummaksi, kuin peltisessä ja parkkivalopolttimon pidike ottaa kiinni tohon kiinnitysjalkaan. 👿
Umpion saa paikoilleen, kun kikkailee parkkipolttimon vain huulille siihen kumitussuun umpiossa ja laittaa varovasti paikalleen samalla tarkkaillen palavaa parkkivaloa jääkö se näkyviin. Itse olen sitten vielä varmistanut umpion paikoillaan pysymisen teippaamalla umpion ja kuupan raon umpeen. 😕
Lasse11.5.2011 at 02:51 #161424Mistähän kummasta löytäisin H4-umpiot? Kaupat näyttää myyvän sätkän pyöreitä H4-umpioita vain kalliiden kromikuuppien kera. Koverat sattuu mua silmiin eli saisi olla kuperat. Hyvät käytetytkin kyllä kävisi.
11.5.2011 at 19:30 #161425Tavalliseen umpioon voi laittaa E-hyväksytyn 45/40 W P45t-kantaisen halogeenipolttimon, jolla silläkin tulee varsin hyvä valoteho.
Tuotekoodit esim:
Osram: 64183
GE: 5295013.5.2011 at 11:42 #161426Elikkäkö tällainen:
http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528macintosh%253B%2520u%253B%2520ppc%2520mac%2520os%2520x%252010.4%253B%2520en-us%253B%2520rv%253A1.9.2.17%2529%2520gecko%2F20110420%2520firefox%2F3.6.17&browsermajor=5&browserminor=5″ onclick=”window.open(this.href);return false;Onko tuo siis oikeasti H4?
13.5.2011 at 12:25 #161427@Isoo-Jukka wrote:
Elikkäkö tällainen:
http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528macintosh%253B%2520u%253B%2520ppc%2520mac%2520os%2520x%252010.4%253B%2520en-us%253B%2520rv%253A1.9.2.17%2529%2520gecko%2F20110420%2520firefox%2F3.6.17&browsermajor=5&browserminor=5″ onclick=”window.open(this.href);return false;Onko tuo siis oikeasti H4?
Minusta tuo Osram näyttää tavalliselta hehkulankapolttimolta.
Minulla on ollut se käsitys, että tuollainen halogen polttimo P45T kannalla on useimmiten laiton. On olemassa sellaisia umpioita, joihin saa asennettua sekä halogen-, että hehkulankapolttimon. Tällöin umpion pitää oll hyväksytty halogen käyttöön, jos siihen halogen polttimon asettaa. Umpion lasissa on oltava hyväksymismerkintä.
Noita H4 halogen polttimoita P45T kannalla saa vaikkapa Biltemasta. Ne ovat kuitenkin laittomia tieliikennekäytössä.Tämmönen:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=35500.htm&tuote=35500&ryhmaid=53″ onclick=”window.open(this.href);return false;13.5.2011 at 12:52 #161428Sitä minäkin ihmettelin, mutta tuo GE 52950 vaikuttaa lupaavalta:
http://www.pieseautoo.ro/index.php?route=product/product&product_id=371″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mistäköhän tuollaisia laillisia sais?
13.5.2011 at 14:06 #161429Mistähän mahtaa saada niitä koveria ois tarvetta 😯
13.5.2011 at 14:12 #161430Ei ole ykskään katsastaja valittanut, vaikka olen ajellut vuosia p45t kantaisilla H4:silla. Suuntaus on tärkeämpi. 100/80w polttimoilla en lähtisi katsastamaan, mutta kaikki alle sen toimii kyllä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.5.2011 at 17:31 #161431Saako keltaisia H4 -polttimoita jostain?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.