Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › 652 i
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3.1.2013 at 15:46 #167621
Mistä tuo on mitattu..?
Jos suuttimelta, niin saattas jopa ymmärrettävältä näyttää? Jos FETin ohjaukselta, niin ei ihan järkevältä näyttäs…
Pysyyhän suuttimien toisessa navassa +12 volttia?
Kytkentää kun seuraa, mitaten skoopilla jokaiselta komponentilta mitä siellä näkyy, niin pitäisi jossain vaiheessa löytyä paikka minne viesti häviää..?
3.1.2013 at 16:11 #167622Se ompi mitattu D37 liittimeltä ohjauspinnistä.
Testmode ongelma tais selvitä just googlettamalla, oon painanut “BURN”-nappia kaks kertaa 😳
3.1.2013 at 16:51 #167623Seuraavaks suuttimet kiinni ja mittaamaan, ei lie ollu suuttimet kytkettynä tuossa..?
Tai jos oli, niin sit alkaa jo kummastuttaa tuo skoopin näkymä…
3.1.2013 at 17:18 #167624Tuota noin, suuttimet olivatten siis kiinni ja startilla pyörittelin.
Itsekseni selittelin aihetta niin, että syöttäjännite tulee suuttimen läpi signaalille kun suutin kiinni ja sitten kun ohjataan suutin auki eli signaali maihin -> 0 V ??
Tosin nää skooppimittaukset on mulle uutta maaperää, aiempi kokemus aiheesta hyvin simppeliä laatua.
3.1.2013 at 19:43 #167625^Jotensakin noin.
Näyttäis olevan jännite-eroa 11.4 volttia, kyllä sillä pitäis suuttimen aueta? Ja tuo isompi piikki tulee kun jännite katkaistaan suuttimelta, suuttimen kela “hieman” ampuu takaisinpäin, tämäkin on ihan normaalia.
Jännä että tuossa näkyy ikäänkuin oikein tuo jännite, kuvan mukaan katseltuna, ja jos vielä piuhoistakin löytyy yhteys Megalta suuttimille oikein, niin menee aika oudoksi.
Harmi kun on tuota matkaa, mieluusti omin silmin ihmettelisi paikan päällä asiaa. Toisaalta jos tuo vaivaa vielä helmikuun lopulla, niin silloin pitäisi aikaa viettää sillä suunnalla viitisen viikkoa… 🙄
4.1.2013 at 12:28 #167626Välimatka huono, tosiaan tarttis lisäideoita 😥
Yhtäkaikki, homma etenee. Nyt sain testmoden toimimaan. Ja tuleehan sitä bensaa kun syöttää!
Eli homma on asetuksista kiinni. Tässä extra koodissa on vaan kombinaatioita niin runsaasti että heikkopäistä hirvittää. Kun vetelee asetuksia ja ve-arvoja laidasta laitaan on pauke välillä aika mahtava 😈
4.1.2013 at 14:56 #167627Mielenkiintoinen juttu, että kun testimoodin sain pelaamaan, niin bensaa tulee startatessa ihan eri tavalla!? Kun olin vetänyt kylmäkäynti-ja cranking pulssinpituudet tappiin, niin nyt ne piti vetää takaisin johonkin järkilukuihin ettei kastele… Melkein jaksaa jo käydä… 🙄
10.1.2013 at 15:39 #167628Juhuu!! Sehän käy! Onnistumisen iloa 😆 Tosin vasta tyhjäkäyntiä, mutta nyt pääsee sentään oikeasti säätämään.
Sytkäkarttaa säädetty, bensakarttaa haettu. Ja lopuks erilaisia kombinaatioita kaasuläpän asennosta ja ilmaruuvista niin johan pärähti.
Voi tätä ilon päivää, heh.
10.1.2013 at 17:46 #167629onnittelut.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com10.1.2013 at 18:05 #167630Hyvähyvähyvä!

Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.1.2013 at 09:48 #167631Hahahaa! Loistava ja kuvaava kuva.
Käy tosiaan tyhjää suht nätisti, eli saapi säädettyä läppärungon ilmaruuvilla kohilleen. Kaasua ei tietty siedä yhtään. Kun kaasuläppää avaa, saa tietty ilmaa runsaasti, ja menee erittäin laihalle ja hyytyy. Aivan eri efekti kuin jos suuttimet läppärungossa. Tätä joutuu pohtimaan seuraavaksi.
11.1.2013 at 10:03 #167632@HanaAna wrote:
Hahahaa! Loistava ja kuvaava kuva.
Jep, eli sinullakin on samanlainen voittajaolo kuin tuolla pojalla jolla on suussa puoli nyrkillistä santaa 😆
Missäs ne suuttimet nyt? Luulen että isompi syy on siellä käyrissä kuin suuttimen sijoituspaikassa. Tokihan aukioloaikaa pitää lisätä kun ilmaakin lisätään…
11.1.2013 at 11:35 #167633No ne on siellä kannen vieressä. Ihmettelin vaan ku tuplaus ei riittänyt…
11.1.2013 at 13:07 #167634Jos pystyt niin ota myös videoo tästä säätöpuolesta, eli kun lähdet korjaamaan jotain arvoa niin miten se käytännössä tapahtuu ja kuinka vaikutus näkyy heti todellisuudessa. Tämä helpottaisi huomattavasti seuraavaa raplaajaa. Toki ensin pitää löytää se, mitä pitää säätää 😯 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.1.2013 at 13:36 #167635En kehtaa vielä tästä tilasta laittaa videota 😳 Äsken poksautti läppärungon ilmaan komean pamauksen saattelemana 😆
Tän ei oikeasti pitäis olla näin vaikeeta. Pari vuotta sitten squirttasin roskalavalta löytyneen aggregaatin moottorin tulille yhdessä illassa…
Seuraava raplaaja saa online-tukea jos tästä jotain opitaan. Mutta joo videot on hyviä.
Otin äsken datalogin ja voisin lähettää vaikka Jasulle, jos siitä sais ideaa, mitä tapahtuu kun antaa kaasua….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.