Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › 652 i
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17.12.2012 at 17:50 #167606
Jo selvis miksei lähde tulille, eli suuttimien ohjaus ei tunnu toimivan. Olen onnistunut rikkimoon jotain levyltä. Eikun tutkimaan…
17.12.2012 at 18:02 #167607Tässä projektissa on nyt mun mielestä sellainenkin potentiaali olemassa, että sitten kun se käynti löytyy purkin puolesta, niin on melkoisen helppo tehdä vertailevaa tiedettä monopointin ja multipointin välillä…Tietenkin vain ja ainoastaan, jos niin haluaa 😆 Olisi kuitenkin hienoa, että se monopointkin käytettäisiin keulalla, sillä siitä voisi joku muu saada melkoisen helpon ruiskupaketin omaan kulkimeensa ja jälleen saataisiin lisää tästä lajista innostuneita.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.12.2012 at 08:55 #167608Malminkartanossa..
http://www.tori.fi/uusimaa/Oskilloskooppi_5151510.htm?ca=18&w=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;19.12.2012 at 16:21 #167609Nyt joutuu skooppikaupoille.
Ei löydy vikaa lankusta ei kytkennöistä. OhjausFETti tuli vaihdettua toiseen, ei auta. Mullahan on myös Microsquirt hyllyssä, mutta oli sille jotain ihan muita suunnitelmia. Sitäpaitsi sehän olis vähän kuin luovuttais 😉
20.12.2012 at 10:28 #167610Hmmm. Johonkin se sähkö suuttimilta häviää, kun kerran stimulla toiminta näkyi..?
Ei sillä etteikö oikeasti alkaisi kiinnostaa, houkuttaisi kaivaa “vika ulos” tuollaisesta… 🙄
Skoopilla pääsisi kivasti katselemaan paikkaa minne sähkö jää, suuttimien testimoodi käyntiin ja mittaamaan signaalin reittiä…
20.12.2012 at 11:41 #167611Em. Skooppi meni sivu suun,seuraava kiikarissa.
Mielenkiintoinen juttu sinänsä kun suutin testmodessa ei tapahdu mitään, se laskuri mittaa vissiin virtapiikkejä?
D37:n maadoituspinneissä on myös ristiriita megamanuaalissa ja extra manuaalissa… Mulla on nyt sitten kaikki em. pinnit maissa.
20.12.2012 at 13:05 #167612Se ristiriita taitaa johtua siitä että MegaManuaali on kirjoitettu ennen V3.0 piirilevyversion olemassaoloa, ja versiossa V2.2 koko “ylärivi” on maissa, siis pinnit 1-19. V3.0 levyssä maadoitukselle on varattu pinnit 1,2 ja 7-19, väliin jäävät 3-6 on tyhjäkäyntimoottorille/spare -lähdöille…
Tuohon eroavaisuuteen on menty, kun D37 liittimestä kävi pinnit hieman vähiin, lisääntyneiden ominaisuuksien ansiosta…
Kortilla nuo kaikki maadoitusliittimet on kytketty toisiinsa, periaatteessa pitäisi riittää jopa yhdenkin kytkeminen, vaan äkkiä alkaa kulkea sen verran virtaa ettei yksi pinni jaksa kaikkea kuljettaa…
20.12.2012 at 18:54 #167613Ok, toi oli hyvä tieto.
Löysin tollasen:
http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_injector_driver_troubleshooting.htmTon mukaan homma kunnossa 🙄 Pitänee kokeilla sitten sieltä helpommasta päästä eli megan liittimeltä uusi ja paksumpi ohjauskaapeli ja sama +kaapelille. Onnistuin katkomaan ms2-prossakortilta pari pinniä, nää nakkisormet….
20.12.2012 at 20:34 #167614Hienoa pojat. Näitä juttuja on mielenkiintoista seurata, vaikkei juurikaan paljoa ymmärrä – ehkä nakkisormet tajusin.
Jatkakaa samaan malliin. Kannustukseni asian etenemiselle.Hana Ana kirjoitti
Löysin tollasen:
http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_injector_driver_troubleshooting.htmEikös tämä ole jonkun sortin himmelin valmistusohje 😀
Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta vain kaikille 2CV:n ystäville.
-Matti-
21.12.2012 at 10:21 #167615😆 huumorinkukka kaunein kukka!
Joulujen lisäksi vielä Hyvää maailmanlopun päivää!
21.12.2012 at 18:34 #167616@HanaAna wrote:
Onnistuin katkomaan ms2-prossakortilta pari pinniä, nää nakkisormet….
Vaan eipä syytä huoleen, nekin voi ehjätä…

Tälläsin IC-kannan, jonka pinnit juotin vielä kiinni. Ehjä ja toimiva tuli tuosta, eikä pieni lisäkorkeus pitäisi haitata…
Ja sitten kun innostui juotosjutuista, niin tuli tuohon tehtyä pienet muutokset, tuplattua suutinlähtöjen määrä, ja lisättyä Flex-Fuel/kartanvaihto sekä Launch/Flat Shift -sisäänmenot…Ku olevinaan halavalla sai tuollasen käytetyn mistä oli pari pinniä poikki… 🙄
23.12.2012 at 09:19 #167617Pidän asenteestanne 😀 Pari juttua kävi mielessä kun onnettomuus kävi, prossalankun hinta näytti olevan 110$. Tilasin irtopinnejä digikey:stä. Diyautotunen faq:ista ilmeni etten ole ainut rähmäkäpälä ja sieltä siis vinkki noista irtopinneistä.
30.12.2012 at 16:14 #167618Anonymous
Joko löysit skoopin, tuolla olisi yksi:
http://www.tori.fi/uusimaa/Oskilloskooppi_5200108.htm?ca=18&w=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;1.1.2013 at 17:53 #167619Eilen tuli skooppi postissa. Vielä ei ole kerinnyt tutkimuksia suorittamaan…
3.1.2013 at 13:31 #167620Nyt on vähän mittailtu, en tullut hullua hurskaammaks…
Mitattu ohjaussignaalia:

Laitoin virranrajoituspiirin takas, ei näy mitään eroa näin mitaten. Nostin bensanpaineet 4 bariin. Laitoin myös paksummat kaapelit. Ei vaan saa soppaa 😈 Koettelee, koettelee.
Alkaa kallistua tää homma firmware-puolelle. En saa injector testmode:akaan toimimaan. Tai miten sen nyt ottaa…toi käppyrä kait näyttää oikeankaltaiselta!?
Tein vielä paineistetulla suuttimella suoraohjaustestin ja soppaa tulee erittäin komeasti.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.