Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › 652 i
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1.11.2012 at 08:00 #127919
652 projekti matelee eteenpäin. Pari kuvaa aiheesta ennenkuin päästään tositoimiin….

Normi karstat kampikammiossa.

Kone näytti aika “jäiseltä” päältäpäin, mutta mekaanisesti oli erinomaisessa kunnossa.
GT-motorissa lievästi piristetty nokka sisään ja kone kasaan. Lohkot pestiin asiaankuuluvasti, mutta en sitten kuitenkaan alkanut kiillottelemaan…
Starttia odotellessa, pitää alkaa virittelemään näitä paikoilleen….

Kampuran asentoa haistelee Honeywellin hall, ja läppärunko pikku-ducatista. Suuttimen/suuttimien sijoittelua ja läppärungon kiinnitystä joutuu vielä pohtimaan. Tein yksinkertaisen konepukin, jossa voi konetta käytellä tallissa ja kehitellä hommaa rauhassa.
Tätähän oli tarkoitus ohjata Megasquirtillä. Joko Microsquirt tai itsekasattu MSII(jos löydän sen romuista…).
1.11.2012 at 10:49 #167562LLLLLoistavaa 8)
Tuosta kampuran asennon haistelusta; käytätkö orkkisvauhtipyörän sytytyksen tappia hall-anturin signaalin herättäjänä vai jotain muuta?
Onko tuo sätkän imusarja, vai onko visaa ollut myös ilman kumiliitosta?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2012 at 11:35 #167563@Akaile wrote:
Onko tuo sätkän imusarja, vai onko visaa ollut myös ilman kumiliitosta?
On ollut ilman kumiliitosta, enemmän sellaisia on tullut nähtyä kuin kumin kanssa. Tälläkin hetkellä miulla paikallaan oleva on kumiton versio…
@HanaAna wrote:
Starttia odotellessa, pitää alkaa virittelemään näitä paikoilleen….
Tai vaihtaa Visan vauhtipyörään 2CV:n hammaskehän, niin käy Sätkän startti suoraan…
Näin tekisin itsekin, jos kohdalle osuisi. Koettu on sekä Visan oma startti (aika tehoton Femsa) kuten myös 6V-vetostartin muokkaaminen Visan hammaskehälle sopivaksi (Bendix poikki->GS:n Bendixistä ratas tilalle, työläs eikä järkevä).

Tuollai tälläsin omaan viritelmääni, on ainakin toiminut viitisen vuotta…1.11.2012 at 11:48 #167564Juu visan imusarja on. Ja meinasin käyttää vauhtipyörän omaa tappia. Ekaan versioon ei tule ajoitettua bensansyöttöä. Yritän pitää homman niin yksinkertaisena kuin mahdollista, ainakin aluks.
Vauhtipyörän kehä on vaihdettu eli kutosen startti on tulossa… Suuttimien sijoitus kannen viereen noin kuin kuvassa lienee paras. Nyt on vaan niin isot suuttimet että aluks mennään yhdellä suuttimella (330 ml/min). Suutin on kaasarimaisen kaukana palotiloista, mutta näkeepähän näidenkin viritysten eron sitten kun sopivat pienemmät suuttimet löytyy.
1.11.2012 at 15:55 #167565Eli meinaat tehdä monopoint-version? Mielenkiintoista 😐 Sellaista kun saisi valmiina konversiona inhimilliseen hintaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2012 at 17:38 #167566Monopointista lähdetään.
Noita komponentteja on esim. Ebay pullollaan. Ostin ebaystä pikku-ducatin läppärungot(2 kpl) 90 dollarilla. Uudenveroiset. Pelkät suuttimet 300-400 eur/kpl uutena…
17.11.2012 at 17:23 #167567Homma etenee pikkuhiljaa…
Onni on puhdas kampura-triggeritieto hall-anturista: (käppyrä alarivissä)

Kaikki paitsi lambda ja bensaletkut kytketty.


Megasta kaks trankkua rikki, väärä bensapumpun kytkentä pari vuotta sitten testaillessa 😳
Savut lähenee….
18.11.2012 at 09:51 #167568Oot varmaanki tän jo nähnyt? Mutta laitetaan muillekin näkyviin vastaavasta projektista http://www.youtube.com/watch?v=eeGB1nC3dVo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.11.2012 at 08:09 #167569Enpä ollut tuota nähnyt. Kovin kävi laihalla, tais olla säätöhommat aluillaan.
20.11.2012 at 17:58 #167570Asetuksia haetaan… Lupailee kovasti mutta ei jaksa käydä. Soppaa saa, mutta kipinä ei taida tulla oikeassa kohdassa, pitää mitata hall-anturin paikka uudelleen.
Lambda näyttää myös väärin koska ei ole pakoputkistoa vaan pelkät lämmönvaihtimet.
Lystiä on 😀
20.11.2012 at 18:27 #167571“Vanhanajan” stroboskooppi on helkkarin hyvä näissä alkusäädöissä kun se näyttää sen kipinän paikan ihan toteutuman mukaisesti, edellyttäen että anturi vaan on tulpanjohdossa oikein päin.
20.11.2012 at 18:36 #167572Juu strobo on hyvä. Sitten pääsee hieromaan puolan “characteristic”-arvoja, vielä aika hakusessa.
20.11.2012 at 18:42 #167573@HanaAna wrote:
Asetuksia haetaan… Lupailee kovasti mutta ei jaksa käydä. Soppaa saa, mutta kipinä ei taida tulla oikeassa kohdassa, pitää mitata hall-anturin paikka uudelleen.
Lambda näyttää myös väärin koska ei ole pakoputkistoa vaan pelkät lämmönvaihtimet.
Lystiä on 😀
Anna vaan reilusti soppaa, ei ihan pienellä annoksella tahdo herätä nämä koneet. Ja varsin pikaseen saa pienentä ASE arvoa, ettei sit kastele…
Ai mistäkö tiijän… 😳

Niinku näkkyy, -27°C pikkupakkasessa piti suuttimia auki sen mitä ohjelma anto myöten, kaksi 170cc/min suutinta Sätkän koneessa… Aika pian “loppuu tuotto” noista kylmäkäynnistyksessä, mutta se on pieni riesa siitä että muuten on säädettävissä…20.11.2012 at 19:05 #167574Jo tulvikin imusarjan pohjassa olevasta reiästä. Muisti palailee pätkittäin ja luulen että onkelma on noissa puolan arvoissa. Pitää kaivaa arvot vanhasta projektista parin vuoden takaa. Sillon oli poljinkäynnistys 😈 aina vaan vähän hörähti. Oli meinaan paikat kipeenä.
22.11.2012 at 06:50 #167575Läppäri pimeni sitten kesken säätöyritysten 😈 prkl. Heh muutenkin alkaa epäilyttää tuo TB-konstruktio… Voipi tosiaan olla niin, että ne suuttimet pitää viedä sinne imuventtiilin viereen. Käyköhän tässä nimittäin niin, että startatessa virtaus on niin pientä imusarjassa, että bensa jää imusarjan keskelle. Ainakin sitä tulee runsaasti siitä ylivuotoreiästä. Tulpat ei ole silti kosteat varsinaisesti.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.