Etusivu › Forums › Päävalikko › Autohavainnot › 2CV KUSTOM KULTURE
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20.11.2007 at 10:06 #137459
@PienempiOlli wrote:
GS’n vanteet ovat 5mm syvemmällä pyörän aukossa kuin sätkän.
-Olli
Eli, ei tuon taivaallista merkitystä laakereiden yms. kulumiseen… Ei ainakaan ole ollut tuolla muiden autojen kanssa komutessa.
Oleellinen asia lienee se, että mahtuu pyörimään kaikissa ajotilanteissa.
ET:n selitys löytyy tuosta.
26.11.2007 at 08:10 #137460Terve!
Kun nyt olen jo allekirjoituksesta hieman poiketen jo melkein 2cv:llinen mies (kättä päälle lyöty), niin voi jo alkaa selvitellä näitä syntyjä syviä.
Tuossa kuvan laitteessa on tuo korin asento mielestä juuri niin kohillaan, kuin pitääkin. Etupäätä on selvästi laskettu ja onkohan takapääkin hieman vakiota alempana. Kori on kuitenkin runkoon nähden orkkissetapissa?
Kuinka tuo temppu tehdään? Eli, miten 2cv:n laskeminen ‘tonttiin’ tehdään kaikkein kivuttomammin? Jouset ovat juuri oppimani mukaan vaakatasossa sellaisissa pöntöissä ja kireyttä (ja sitä kautta korkeutta) voi säädellä hieman tukivarteen menevän tangon avulla. Kuinka paljon tuolla saa aikaan, siis senteissä?
Eikö noita tankoja löystettäessä auto kyllä laske alemmas, mutta jouset eivät jäykisty, jolloin matalasäätöinen jousitus pohjaa helposti. Onko noihin saatavilla lyhyempiä ja jäykempiä jousia?
Jostain ymmärsin, että etupäätä laskiessa pyöränkulmat muuttuvat siten, että olisi parasta vaihtaa/muokata tukivarret paremmin sopiviksi. Miten tämä asia onkaan? Onko laskusenteillä jokin raja, mihin pärjää orkkistukivarsilla?
Koittakaa kestää, näitä peruskysymyksiä satelee hetken aikaa, kunnes pääsen hieman sinuiksi tämän uuden harrastuksen kanssa. No, ehkä näistä kysymyksistä on hyötyä jollekin toisellekin höynähtäneelle 😆
@PienempiOlli wrote:

-Olli26.11.2007 at 09:33 #137461En ole madaltanut, mutta muistan Belgiassa tehdyn erilaisia tukivarsia varsinkin ratakisoja varten. Iskunvaimennus oli joissakin toteutettu, niin, että kiinnityspulttia oli pidennetty (sekä tuettu) ja iskareita oli jopa 3 vierekkäin.
Pari hyvää linkkiä tiedonhakuun viritetyistä 2CV:istä ja modifioiduista osista:
http://www.pp-2cv.be/
Tuoteluettelo löytyy paremmin ranskankieliseltä puolelta:
http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/DownloadCatalogue.htm
ks. vaikkapa sivut 17, 18…27.11.2007 at 13:54 #137462Kuvat ovat hienoja, mutta kohteet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aivan kauheita. Kääpiöille tehtyjä.
27.11.2007 at 21:52 #13746328.11.2007 at 08:38 #137464HENKKA kirjoitti:
Kääpiöille tehtyjä
joskus kuulin sanonnan: “kaikki alle 180 senttiset on kanantaluttajia”
Terveisin Lasse …… 1,78cm 😈
11.10.2008 at 06:07 #137465No missäs ne Suomalaiset kustom 2cv:t ovat? Kuvia tänne!
11.10.2008 at 06:49 #137466No tallissahan ne on ja vielä projekti vaiheessa.:oops:
Ja kuvia en osaa laittaa tänne.11.10.2008 at 11:51 #137467Niitä voi koettaa bongailla tuolta internaationaalilta foorumilta…
Ehkä ne on syistä tai toisista poissa täältä…-Olli
12.10.2008 at 10:22 #13746822.11.2008 at 10:47 #1374691. vuonna -78…rosteri sivuputki ilman äänenvaimenninta, Oslossa matkalla muailmankokoukseen Tanskaan -79, jenkkiautotapahtumassa
tulivat kysymään mikä kone..avasin konepellin…hah…starttimoottori….
Jos en väärin muista, alkuperäisiä mulla on ollut..-56 Belge, -58 paku, -68 Dyane, -72 Mehari ja nykyinen Ami, muut värkit ovat olleet minun näköisiä ja tulee olemaan..2cv6s…kuvia tulen laittamaan kunhan ostan skannerin…terv. Kari 82
22.11.2008 at 12:34 #137470Hyvässä valossa digitaali kamera toimii auttavasti skannerina.
-Olli
22.11.2008 at 17:42 #137471Hah…
Olempa juuri tehnyt tilauksen, eli kamera ja skanneri…
jos mainostetaan Mäntyharju Expert
t.kari13.12.2008 at 08:13 #137472Tästä se alkoi, 1978, vasen kari01, huomaa etuvilkku, oltermanni tunnistaa ehkä risteyksen…
terv. kari82
12.2.2009 at 08:33 #137473 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.
