Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Onko Turboputkesta oikeesti tehohyötyjä 2cv6?
- This topic has 6 replies, 5 voices, and was last updated 5.2.2020 at 10:48 by
Klehju.
-
AuthorPosts
-
13.6.2018 at 19:25 #253479
Morjenttes,
Eli kannattaako investoida turboputkeen. Kuljin 2cv6 ykskurkkunen kaasari, normi sytytys?
T: jiipee
Ps. Vai odotanko aina vaan myötätuulta ja aamun kostean raikkaita kelejä?
14.6.2018 at 13:22 #253488No ihan Ite vastaan omaan kysymykseeni.
täällä saiteilla vasemman vilkun toimimattomuudesta tahi sen toiminnasta käydään vilkasta ja asiantuntevaa 2cv-keskustelua, mutta kukaan ei uskalla kavahtaa tosi-aiheeseen, eli Kulkimen mahdollisen ajonopueden lisäämiseen = lue Turboputki!!!!!!!?????
jiipee
Ps. taidankin sitten tulevaisuudessa unohtaa nämä sivut ja siirtyä Nissan-sivuille ja kysäistä ratkaisua sieltä omiin onkelmiini
14.6.2018 at 13:34 #253489Ok. Rehellinen vastaus; Et todennäköisesti saavuta 1 kurkkuisessa mitään etua asentaessasi turboputken. Syy on siinä, että koneen saadessa lisää ilmaa, se tarvitsisi myös lisää bensaa. Jos seos on ennestään laihahkoa nykybensalla niin tilanne vain huononee.
Tämä on huomioitu jo tehtaallakin; turboputkella varustetut 2-kurkkuiset mallit ovat yleensä pikkuriikkisen isommilla suuttimilla kuin kanssasisarensa ilman.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.6.2018 at 18:05 #253496Kyllä tuosta todennäköisesti hyötyä saa, mutta olen kyllä Akaile:n kanssa samoilla linjoilla.
Itse myöskin näkisin asian niin että turboputken hyöty ei tule siitä puhaltimesta vaan siistä että moottori saa viileää ilmaa auton ulkopuolelta eikä lämpimästä moottoritilasta.
Kuten itsekin sanoit, viileässä ilmassa on enemmän “ilmaa”.Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen c4 Grand spacetourer 2021 / Peugeot 108 e-vti 68 2016
19.6.2018 at 15:48 #253570Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.
19.6.2018 at 15:50 #253571Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.kuvassa näkyy jotenkin ite tekemäni turboputki.. Suoraan edestäpäin katottuna putki lähtee lähes vaakatasossa tuuletinkotelosta
5.2.2020 at 10:48 #266470Mutta onhan power tube hieno!
Josko hommais kun luvattu realistinen tehon lisäys 0-4 HP.
Eli jos teho vähenee niin “viritys” on onnistunut! 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.