Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › 2CV4:n vetoakselit aiheuttavat harmia
- This topic has 7 replies, 3 voices, and was last updated 3.8.2016 at 23:36 by
Puuhapete.
-
AuthorPosts
-
3.8.2016 at 20:41 #228627
Uusi 2cv4:n omistaja kyselee pölhojä vetoakselien vaihdosta.
Kapine on ´74 2cv4 rumpujarruilla ja tuplanivel-vetareilla.
Oikean vetoakselin ylempi osa on kulunut väljäksi ja tarkoitus on korvata koko akseli ehjällä käytetyllä.
Ongelmana on nyt se, etten saa akselia laatikosta irti.
Jarrut on purettu pois tieltä ja uutta akselia tutkiessani näyttää siinä olevan ulkopuolen suojana metalliholkki(stefa?) ja sen alla laakeri.
Kannattaako tuota akselia ottaakaan laatikosta irti/saako sen irti vai puranko toisen ristinivelistä?
Kumpa lienee helpompaa ja kuinka toimia tuon kuntoon saattamiseksi?Kiitän nöyrimmästi avusta.
3.8.2016 at 21:51 #228636Eikös tuo akseli lähde kokonaan irti, kun avaa napamutterin ja ottaa laatikon päästä nuo 6 pultti irti millä akseli on laatikosta tulevassa navassa kiinni? Niin ainakin mun 75 mallisessa 74 valmistetussa nelkussa.
3.8.2016 at 22:03 #228640Eikös tuo akseli lähde kokonaan irti, kun avaa napamutterin ja ottaa laatikon päästä nuo 6 pultti irti millä akseli on laatikosta tulevassa navassa kiinni?
Ei, koska kyseessä on tuplanivel.
Härskisti lainaan kuvaa lärvikirjasta, kun kahdessa osoitteessa käsitellään lähes samoja asioita:

Tuon oikeanpuoleisen kiinnitystapa laatikkoon on toisenlainen ja huomattavasti kiinteämpi kuin tämä kuulamallin vetarin kuusipulttinen yläpää.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.8.2016 at 22:08 #228644Ei, koska kyseessä on tuplanivel.
No Akaile osaa varmaan myös opastaa, kuinka tuo kuuluu irroittaa?
3.8.2016 at 22:13 #228646Siitä on ollut ohjeet täällä foorumilla, mutta erinäisistä syistä en sitä mainintaa löydä nykyisillä etsintätyökaluilla. Tämä ei ole kettuilua, vaan faktaa. Valitettavasti en ole sellaista itse koskaan purkanut, koska olen pitäytynyt nelkun tekniikoissakin sen verran uusissa vuosimalleissa, että nuo kuusipulttiset ovat löytyneet. IsooJukka, Basilius, Jasu, Mustahattuinen osannee neuvoa jos/kun tämän viestin näkee.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.8.2016 at 22:18 #228648Tosiaan, tässä ei ole niitä, hommaa paljon helpottavia kuutta pulttia, vaan vetari on tuo vaikeampi tapaus.
Sain vihiä että tuo ulkopuolen holkki olisikin itseasiassa jengoilla varustettu ja kiertyisi siis irti. Onko asiassa perää?
En osaa foorumin hakua käyttää oikeilla sanoilla..3.8.2016 at 22:38 #228653Mustahattuisen ohje löytyy tuosta
https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/dyane-kuusi-1978/page/4/#post-147563
3.8.2016 at 23:36 #228658Kiitän avusta ja ohjeistuksesta.
Uskalsin kokeilla hieman normaalia suurempia putkipihtejä juurikin kyseiseen holkkiin ja avot, sehän aukesi!
Nyt on uusi(käytetty) ehjä ylempi vetoakseli paikoillaan ja kunnostusmotivaatio nousi aivan uudelle tasolle. Toki, se tulee laskemaan normaalille tasolle jahka huomenna alan kasaamaan rumpuja sisuskaluineen takaisin.
Vinkkejä ja apuja saa antaa tuotakin varten.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.
