Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Kokemuksia TOYO-renkaista
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5.7.2014 at 08:17 #128925
Alkaisi olla aika uusia pakuun kesägummit ja kun nuo Michelinit on niin halavatun kalliita, niin tuli nuo japanialaiset mieleen. Onkos noilla TOYO merkkisillä kukaan ajellut ja miltä ne tuntuu noin käytössä?
5.7.2014 at 21:06 #172965On ajeltu,, kyyti ihan hyvä ei moittimista.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂6.7.2014 at 07:03 #172966Firestonella ajelin aiemmin ja näistä kahdesta Toyo on ehdottomasti parempi. Tukeva tasapainoinen rengas runsaalla kulutuspinnalla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.7.2014 at 12:11 #172967Kiitos kommenteista, laitetaanpas tilaukseen…
kun hinta näyttäisi olevan 48,- € / kpl niin puolentoista misukan hinnalla saa kaikki 4..6.7.2014 at 17:01 #172968OK ajettavuus, kuluivat aika nopeasti (ainakin Acadianessa).
9.7.2014 at 22:09 #172969Toyot oli ihan jees ajettavat, mutta kuten Jukka totesi, kuluvat nopeasti. Kakkossätkässä nyt Maborit, askeleen lähempänä misukkaa, mutta vähän matalammsta profiilista johtuen nekään eivät täydelliset. Toyolle myös pisteet siitä että olivat rengasasentajan mielestä pyöreät, ja valmiiksi melkein tasapainossa. Maborit asensin itse ilman tasapainoitusta, eivätkä ilmeisesti sellaista kaivanneetkaan kun eivät täristä 🙂
9.7.2014 at 23:01 #172970Joissakin rengas merkeissä on edelleenkin niin sanottu venttiilimerkki jonkin värinen täplä tai rinkula..
Sen kun laittaa vanteen venttiilin kohdalle niin voi jopa unohtaa tasapainoituksen ainakin “sätkän” nopeuksilla… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂10.7.2014 at 09:10 #172971Moro !!
Kohta lähden testaamaan 2000 DOT-leimalla olevia Firestoneja (135-15) maantietestiin. Aamun märällä kaupunkiasfaltilla pito ei tuntunut jarrutuksessa kovin hääviltä kantavuuskuormaan lastatussa pakussa. liekö kovettumaan joka kuluu vähän pois ajaessa ??
Lasse10.7.2014 at 18:45 #172972Toyot kesti meidän räsyssä n. 45000 km edessä. Takana olevat on pyörineet nyt reilun 10000 enemmän ja pintaa on niissä 3 – 4 mm.
11.7.2014 at 04:40 #172973Kuulostaa lupaavalta tuo kesto, Pakussa on nyt kolmas kierros Misukoita menossa ja olen ajanut sillä hiukan vajaat 100.000, siis noin 33000 km/rengaskerta…
…tietty Paku on painavampi kuin normisätkä, joten kuluminen on varmasti nopeampaa…btw
semmoinenkin tuli vastaan kuin Nankang, Taiwanin poikien tekele, on vielä hiukkasen halvempi kuin TOYO ja sadekelin ominaisuudet ilmeisesti paremmat… hintaeroa vajaa kymppi/kiekko… saapa huomata kummatko tulee!
14.7.2014 at 18:58 #172974Tojoihin liittyvä tieto porilaisille ja lähiympäristölle: TH-Kumi myy 135-15 Toyoa 50 euroa rengas, ymmärtääkseni asennettuna. Vastaavasti Sastamalassa noin netto 135 euroa kappale Michelin 125-15… elämä on.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com29.7.2014 at 05:29 #172975Nonnii.. nyt on uudet gummit alla; laitoin sitten kuitenkin Taiwanin poikain tekemät Nankangit. Hinta kotiin tuotuna 172 euroa sarja ja siihen vanteille laitto ja tasapainotus 60,- eli koko satsi 232 euroa! 😀 Michelinit olis tietysti Michelinit, mutta kun tuolla hinnalla ei saa ihan kahtakaan…
…ja ostopaikka siis Rengas online. Hinta tosin näkyi jo nousseen, kun tilasin oli siis 43,-/kpl, tänään 51,90! 😈
Ensivaikutelma: kulkee ja rullaa mukavasti ja suoraan, kohtuullisen hiljainen (sen mitä tuosta nyt voi pakussa huomata). Vedenpoistourat on ihan kuin “oikeissa” autonrenkaissa, sadekeliluokka on B (= toiseksi paras), Toyo:ssa se on E = helkkarin paljon huonompi.
29.7.2014 at 07:42 #172976@hukki wrote:
Vedenpoistourat on ihan kuin “oikeissa” autonrenkaissa, sadekeliluokka on B (= toiseksi paras), Toyo:ssa se on E = helkkarin paljon huonompi.
Teoriassa joo, mutta Toyolla on tullut kyllä ajettua ihan isoa kovaa sateessa ilman mitään ongelmia. Koskaan en ole rampeissa yms. saanut sivuluisua aikaan. Pientä rivuuttelua sateella juu (Superilla), mutta ison massan aiheuttamaa puskemista jarrutuksissa tms. en ole havainnut. Liukkaimmat renkaat sadekelillä tähän mennessä ovat olleet vanhat Misukan talvirenkaat ilman nastoja. 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.6.2015 at 14:44 #172977Onko tästä matalaprofiilisemmasta Nankangista kokemusta
http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=76973212.136.29959&&ranzahl=4&Breite=135&rsmFahrzeugart=ALL&Felge=15&Speed=&Transport=P&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&sowigan=So&tyre_for=&m_s=3&search_tool=&suchen=Ordern&wt_eid=2143565288800546354&wt_t=1435652933302″ onclick=”window.open(this.href);return false;Entä Veerubber 125-15?
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/vee-rubber/v329/125r15-68s-289422″ onclick=”window.open(this.href);return false;1.7.2015 at 06:39 #172978Minulla on kokemusta Veerubber renkaista sätkässä viime kesästä saakka. Renkaat ovat olleet hintaansan nähden ihan ok:t. Rengas on mielstäni suhteellisen”hiljainen”, niin kuin se sätkässä voi olla!. Rengaspainetta nostin 0,2 bar (suositelluista 1,4 ja 1,8). Ohjaus muuttui herkemmäksi ja rengas oli ajettaessa vakaampi. Olisikohan renkaan runko jotenkin löysähkö. Veerubber renkaan kulutuspintaa oli uutena mielestäni vähemmän kuin Misukoissa. Rengaskuviokin on kopioitu Misukoista. Kyll näilläkin ajelee.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.