Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Huohottimen testaus "mittari"?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11.3.2014 at 20:04 #128705
Tästä taitais saada vajaalla kympillä pakissa kulkevan huohottimen testaus laitteen. Silmämääräisesti kaipaa hieman paksumman letkun…
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu—MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Polttoainepaineen-mittari-151366/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12.3.2014 at 06:30 #171832Siinä alipaineen testauksessa ei niinkään ole tärkeää se alipaineen määrä vaan enemmänkin sen paineen käyttäytyminen suhteessa kierroksiin. Parissakin tapauksessa alipainetta on saattanut löytyä tyhjäkäynnillä, mutta vähän kierroksia nostaessa letkusta alkaa tulla kuplia nesteeseen. Myöskin alipaineen romahtaminen kierrosten noustessa on tullut nähtyä. Siispä veikkaan, että tuo mittari saattaa olla liiankin herkkäliikkeinen, mutta kannustan silti testaamaan 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.3.2014 at 15:09 #171833Eipä taida tuon mittarin tarkkuus riittää huohottimen mittaukseen. Jos oikein tuosta kuvasta näin, niin ainakin joku noista asteikoista on cm/hg = elohopea. Huohottimen mittauksessa käytetään cm/H2o = vesi, joten luulisin, että viisari voisi ehkä vähän väristä, mutta mitään lukemaa siitä ei saa.
12.3.2014 at 17:54 #171834Tuo kuvassa oleva on varma ja halpa mittari.. 💡

Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.3.2014 at 17:56 #171835Siispä veikkaan, että tuo mittari saattaa olla liiankin herkkäliikkeinen, mutta kannustan silti testaamaan 😉
Testasin juuri ja meinas vedet mennä koneen sisään. Taisi olla liian lyhyt letku mulla. Mutta pääasia on se, että kuljin on otettu liikennekäyttöön taas 🙂
Vain köyhillä on kiire.
13.3.2014 at 05:52 #171836@MoA wrote:
Siispä veikkaan, että tuo mittari saattaa olla liiankin herkkäliikkeinen, mutta kannustan silti testaamaan 😉
Testasin juuri ja meinas vedet mennä koneen sisään. Taisi olla liian lyhyt letku mulla. Mutta pääasia on se, että kuljin on otettu liikennekäyttöön taas 🙂
Tämä on juuri se syy miksi olen viimevuodet suositellut käyttämään LHM:ää mittausnesteenä. Suorasta letkusta se höräsee helposti, mutta alapäästään lenkin kautta toiseen suuntaan käännetty letku pitää nesteet koneen ulkopuolella.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.3.2014 at 19:33 #171837Mitenkäs nää “taloudellisuus”mittarit mitkä laitetaan letkulla imusarjan alipainetta mittaamaan? Joku kokeillut? Tosiaan vaimennuksen puute voi aiheuttaa värinää viisariin, mutta niinhän se rättäri meillä kaikilla 😆 .
29.4.2014 at 14:52 #171838https://www.youtube.com/watch?v=Tnub-7gKIeA&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
…siinäpä hieno mittari..huom. vihreät nesteet.
29.4.2014 at 20:13 #171839Jossain oli tollanen myynnis, olisko ollu just 2cvp.com
3.6.2014 at 15:30 #171840
Tällaista tänään… Luonnollisesti LHM:ää letkussa…
Ja joo, moottori oli tuossa tilanteessa käynnissä. Isommilla kierroksilla kampikammion paine jopa nousi, kierrosten laskiessa meni hetkellisesti “oikeaan suuntaan” palaten sitten nollaan tyhjäkäynnin tasoittuessa…Tuntia myöhemmin, olikin jo uusi huohotin tilattu… 🙄
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.