Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Motonet-löytöjä
- This topic has 17 replies, 10 voices, and was last updated 25.4.2017 at 12:40 by
Akaile.
-
AuthorPosts
-
21.2.2014 at 07:23 #128675
Ostin kokeeksi Motonetistä yleismallisen vilkkureleen, jossa oli samannäköiset liitännät kuin 2CV6:ssa. Näinpä tuo 2,90 euron rele pärähti toimimaan ja naksuttaa oikein tomerasti. Ilmeisesti tuohon sopii kutosen kolmikantainen liitospalikka suoraan. Iltselläni oli ko. johdot erillisinä, mutta onnistuin silti päättelemään oikean kytkennän vaikka merkinnät eroavat. http://www.motonet.fi/fi/tuote/481879/Vilkkurele-yleismalli-3-napaa-12V” onclick=”window.open(this.href);return false;

Samoin venepuolella kiinnitti huomiota edulliset pyyhkijänsulat, joista varmaan saisi modiifoitua viipottimet 2CV:henkin, eritoten wanhukseen. En vielä ostanut.
21.2.2014 at 14:44 #171131Tuohan oli hyvä vinkki.
21.2.2014 at 21:31 #171132Tuo rele on surkea, prätkässä on sellainen. Vilkkutaajuus vaihtelee rajusti jännitteestä riippuen. Pyyhkijänsulkia täytyy kokeilla pakussa. Vanhat oli jo viime kesänä vaihtokunnossa. Kiitos vinkistä 😀
22.2.2014 at 12:16 #171133Uskallan kompata tuota Mikin mielipidettä releestä. Olen saanut kolme noita mykäksi ihan ajanhampaalla tappamalla. Tämän jälkeen olen pitäytynyt Tridon-merkkisissä kalliimmissa vilkkureleissä. Vähän mallista riippuu tarvitseeko se kaksi plussaa vai “normaalin” kytkennän, mutta rele kuin rele on mahdollista laittaa sätkään ilman, että vetää kaikki vilkkujohdot uusiksi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.2.2014 at 11:34 #171134Saa nähdä kuika rele kestää, vilkutti kiitettävän tasaisesti Koko Porotokan, mutta sehän on vasta alkua… alkuperäisreleitä olen vaihtanut urallani niin monia, että epäilen pystyykö tämä alisuorittamaan 😉
23.2.2014 at 17:18 #171135Joskus kanssa hankin Moponetistä vilkkureleen, (Merkki. Asio, osio, osaio, osuma, oskio, ossca tjsp.). Muuten hyvä, mutta vilkuttaa turhan tiheään, syynä varmastikin se, että vilkkuvaloja on vain kaksi ja merkkiplinkkeri, näytti tarkemmassa tutkinnassa olevan kolmilamppuisen vilkkusydeemin rele. On kestänyt jo ainakin kolme vuotta, edellisen kerran vaihdoin vuosia sitten Vaasan moottoritien rampin jälkeen kun ei edellinen vilkuttanut enää. Useamman ostin varastoon, joten vikkelävilkusta on kärsittävä vielä näillänäkymin vähintään kymmenen vuotta. Näyttää kyllä tutunnäköiseltä vilkkureleeltä.
Hmm. Jos laittaisi kanteen rasvanipan ja työntäisi täyteen vaseliinia muuttuisiko – tiktiktiktik… tik…tak…tik…tak? Rasvasäätöinen vilkkurele? 😀
23.2.2014 at 20:50 #171136@Isoo-Jukka wrote:
alkuperäisreleitä olen vaihtanut urallani niin monia, että epäilen pystyykö tämä alisuorittamaan 😉
Kaveri osti CX:n alkuperäisosan niin siinä luki “Warning! Made in France” eikä se kestänyt kahtakymmentä naksutusta enempää 😀
24.2.2014 at 07:12 #171137Vilkkureleissä on yleensä merkintä siitä kuinka monelle polttimolle tai millaiselle tehokuormalle ne on tarkoitettu. Vähempi määrä polttimoita kiihdyttää tosiaan naksutusta ja senhän huomaa merkkiäänestä, kun jompi kumpi polttimoista on poissa pelistä. Hätävilkuissa taas taajuus hieman hidastuu ja myös rele joutuu aika koville (liki 100 w kulkee läpi).
LED-polttimoiden kanssa voi joutua vaihtamaan releen niille opimoiduksi (sellainenkin löytyy Motonetistä).
24.2.2014 at 09:25 #171138Minulla on kummassakin rättärissä 80 luvun loppupuolella ostetut laadukkaat vilkunreleet..
Eivät ole moksistaan vaikka kytkee peräkäryn vilkutkin kaveriksi..
Ne on läpinäkyvässä muovipurkissa,, sanoivat niitä ostettaessa niiden olevan “elegtronisia”..
Niitä sai silloin vielä 6 volttisinakin.. Sisällä näkyy jotain sähkökomponentteja olevan..
Tuntuvat olevan laatutavaraa kun ei ole tarvinnut vaihtaa uusiin.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.2.2014 at 06:09 #171139@RPekka wrote:
@Isoo-Jukka wrote:
alkuperäisreleitä olen vaihtanut urallani niin monia, että epäilen pystyykö tämä alisuorittamaan 😉
Kaveri osti CX:n alkuperäisosan niin siinä luki “Warning! Made in France” eikä se kestänyt kahtakymmentä naksutusta enempää 😀
…mutta sitten kun se sai huilata pari vuotta, niin toimii taas hienosti. 😉 En tiedä, mikä siihen oikein iski, sisuskaluissa ei kuitenkaan näkynyt mitään omituista.
Samanlainen purkkirele näytti olevan myös GS:ssä, varmaankin ollut siis ihan yleisesti käytössä Sitikalla 70- ja 80-lukujen aikana.
28.2.2014 at 23:52 #171140Kolmelle vilkulle tarkoitetun releenhän saa toimimaan oikeaan tahtiin kahden vilkun kulkimessa lisäämällä sopivan vastuksen väliin. Tai jos ei osaa vastusarvoja laskea niin lisää vaikka sivuvilkun jonnekin konehuoneen puolelle piiloon. Näppärä vaihtoehto on myös ledivilkkujen kaveriksi tarkoitettu valmiiksi tuotteistettu vastus jolla voi sen kolmannen vilkunkin korvata.
1.3.2014 at 10:04 #171141Nämä nykyaikaiset laadukkaat 12v vilkunreleet toimii oikeaan tahtiin riippumatta siitä onko siellä kaksi tai kolme hehkua kytkettynä..
Minä en ainakaan kikkaile noiden halpojen tusina tuotteiden kanssa..
Jos haluaa kikkailla niin vinkkinä että vaikkapa kytkekää äänimerkki toimimaan vilkunreleellä.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2.3.2014 at 11:14 #171142Joku kynnys uusissakin releissä on sille koska aletaan tiheällä vilkulla varoittamaan pimenneestä polttimosta. Onko se sitten 1-2 vai 2-3 lampun kohdalla, sitä en tiedä. Lamppuja tai muuta vastuskuormaa lisäämällä/vähentämällä sen voi todeta.
3.3.2014 at 07:49 #171143Tuo halpisrele naksuttaa ihan järkevällä tiheydellä hätävilkkujakin ( 4 x 20w). Tekisi mieli jättää se niin vaikka tunniksi päälle ja katsoa kestääkö.
3.3.2014 at 08:02 #171144Mulla on kestäny vastaava rele pari vuotta.
Muuten sama mutta neliskanttinen, motonetistä ostettu. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.