Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Bensapumpusta.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13.9.2012 at 17:17 #127820
Tere.
Kuljin! sammui ja todettin että ei saanut bensiiniä.No ilman muuta bensapumppu sökö. Pumppu vaihtoon ja ei käy sittenkään.
Uusi oli muuten Valeo merkkinen jos sillä jotain merkitystä on. Stten laitettin sähköpumppu niin johan rupes kirnuun.
Sähköpumppu työntää tavaraa vissiin mailman tappiin, eli onko tästä jotain haittaa kun paine on jonkinmoinen koko ajan?
Täälä oli joskus pumpusta juttua, pitikö se tyontötappi vaihtaa pitenpään?13.9.2012 at 17:35 #167097Höh.. Ei missään nimessä työntötankoa saa mennä vaihtaa pidempään,, vika ei ole siinä.. 😯
Vaan vika pitää korjata siitä pumpusta tai vaihtaa toimiva pumppu… 💡
Sähköpumpun kuuluu olla sitten se matalapaineinen pumppu… ❗https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Bensapumpun_akselin_korjaus
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.9.2012 at 17:44 #167098En ole koskaan tankoa vaihtanut, mutta tarpeen vaatiessa hionut bakeliittitiivistettä hieman ja tällä on hieman iskua saanut pidennettyä.
13.9.2012 at 18:15 #167099Niin se uusi pumppu on uusi mutta ei skulaa sanois hels. Sähköpumppu on motonetin tarvike pumppu 25e-30e noin,
hankittu aikaisemmin varalle.Laitoin katkaisijan ja sulakkeen systeemiin.13.9.2012 at 18:40 #167100@setä wrote:
Niin se uusi pumppu on uusi mutta ei skulaa sanois hels. Sähköpumppu on motonetin tarvike pumppu 25e-30e noin,
hankittu aikaisemmin varalle.Laitoin katkaisijan ja sulakkeen systeemiin.Niinno, aika helppo tuo on testata uusikin pumppu. Letku irti kaasarista ja starttausta, bensan pitää lentää kauniissa kaaressa… Ei uusi ole mikään absoluuttinen tae siitä, että joku toimii. Uusimmatkin bensapumput taitavat olla jo 22 vuotta vanhoja, joten kalvo saattaa hyvinkin olla hapristunut tai muuta vastaavaa…Ainiin, nytpä muistin, että uudessa pumpussasi ei välttämättä ole mitään vikaa nimittäin ensimmäiset pumppaukset voivat olla tyhjää ilmaa, sillä monesti hommaa auttaa kun aluksi imaisee bensaa pumpun ohi. Tätä proseduuria helpottaa bensansuodatin pumpun jälkeen, koska siitä näkee milloin bensa on imaistu tarpeeksi pitkälle. Monesti on auttanut! Varsinkin pitkän seisonnan jälkeen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.9.2012 at 06:59 #167101Niin bensapumppu ei ole välttämättä ilmapumppu kun on nesteen pumppaukseen tehty..
Kuitenkin ehyen pumpun voi testata puhaltamalla päästääkö se ilmaa tankkiin päin,,
Jos vuotaa puhaltamalla tankkiin päin on pumpussa venttiili vika…
Monesti akuutti bensapula yllättää kun bensaputki / letku alkaa vuotamaan jostakin vaikkapa tankin päältä,,
silloin tulee pumpulle ilmavaivoja ja lopettaa tehokkaan toiminnan…
Omanlainen vika saattaa tulla pumppuun myös ajansaatossa kun pumpun vivun akseli kuluu ja työntötangon liike ei enää ylety kalvoa tehokkaasti liikuttaan.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂14.9.2012 at 14:04 #167102Juuri näin tehtiin: letku irti ja pitkään starttauksia ei tullu ainetta. Suodatin on myös.
Sehän on noin 30cm pitunen matka minkä pumppu imee ainetta.
Sähkö versio työnsi heti tavaraa.Jos ne sitten toimii eri tekniikalla en tiedä.14.9.2012 at 15:56 #167103@setä wrote:
Juuri näin tehtiin: letku irti ja pitkään starttauksia ei tullu ainetta. Suodatin on myös.
Mutta imaistiinko bensa pumppuun asti vai käytettiinkö vain pumppua kuivana?
@Akaile wrote:
Uusimmatkin bensapumput taitavat olla jo 22 vuotta vanhoja
Ei ne uudet, tänään tehdyt, pumput ole kovinkaan vanhoja. Valeo, Pierburg ja Quinton Hazell tekevät noita edelleen koska menekkiä on vaikka.
14.9.2012 at 16:29 #167104Täytyy myöntää,ei imaistu maistuu sen verran pahalle.
Tuli nuorempana kokeiltua.14.9.2012 at 22:36 #167105Bensapumpun kalvon käyttöikä voi olla jopa 30 vuotta. Mielestäni on aika turha siinä vaiheessa kun pumpun kalvo jäykistyy tai venttiili alkaa falskaamaan, asentaa sähköinen pumppu. Pumpun kalvoja saa riistohintaan n. 6 euroa Franzoselta, eikä uusi pumppukaan maksa paljoa yli kolmenkympin. Tangon kuluminen on ainakin minulle vielä teoreettinen juttu, en ole vielä joutunut säätämään. Alapäässähän on voitelu kohdallaan, ja yläpääässä olen aina tunkenut sen pienen tyhjän tilan täyteen vaseliinia kun pumppu on syystä tai toisesta ollut irti.
15.9.2012 at 11:10 #167106No siinä mielessä ei ollu turha,kun matka jatku.
15.9.2012 at 14:32 #167107@setä wrote:
Täytyy myöntää,ei imaistu maistuu sen verran pahalle.
Tuli nuorempana kokeiltua.Tämänpä vuoksi mainitsin bensansuodattimesta pumpun jälkeen…näkee, kun se bensa on imaistu pumpun ohi. Sen jälkeen pitäisi bensan pumppautua normaalisti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.9.2012 at 19:26 #167108Tars olla uusi suodatin mukana ettei tu herkut suuhun.
Ei ollu.15.9.2012 at 20:12 #167109Silleenkin päin olen saanut bensan nousemaan, että puhallan tankintäyttöputkeen…ei maistu niin pahalle…paitsi jos tankki on ihan täysi 🙂
17.9.2012 at 13:52 #167110Alkukesästä oli ropleemia bensapumpun kanssa. Vaihdoin uuden bensapumpun, jonka hankin Killan varastosta. Toimi hetken ok, noin 3 kk. Sitten vaan meno hyytyi. Tarkastin pumpun ja liitokset. Puhalsin tankkiin jne. Ei ollut apua. Vertasin pumppua käyttävää työntötankoa toiseen vastaavaan. Pituuseroa ei ollut tankojen välillä. Eipä auttanut, kuin pitkin hampain hakea motonetista säköinen bensapumppu (25 €). Nyt toimii ok. Ilmeisesti ikääntymisestä johtuvaa kulumaa tälläkin… mut ei se menoa haittaa vaikka tekee kipeää.
Nopsa -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.