Etusivu › Forums › Päävalikko › 2cv-projektit › wanhuksen tekniikan kunnostus..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20.3.2012 at 19:58 #127426
Tämmöistä wanhuksen tekniikkaa olen kunnostellut, tosin mm. laturi tulee ulkopuolinen malli. Eikä mikään museopeli, niitä kun huushollista jo yx löytyy.. Ja tuli siihen sitten kutosen taka-akselikin ja putki-iskaritkin vielä.. Minkäs sen voi kun vanhaa miestä lapsettaa 😀 . Laatikko tulee vanhuspakun jahka saan kasattua. Vaan kori on vielä tekemättä, tehdään kun aikaa siunaantuu. T:A-P. https://picasaweb.google.com/aripekka.osterman/VanhuksenTekniikka” onclick=”window.open(this.href);return false;
21.3.2012 at 07:04 #164870Lapsetus on katoava luonnonvara ja Killassakin vähenemään päin…jatka tuolla linjalla 🙂
21.3.2012 at 14:30 #164871Moro !!
Hyvän näköistä jälkeä !!
Itselläni on pakussa 18hp kone ja ulkoinen laturi. Tuulettimensiiven kanssa kannattaa olla tarkkana, että on tasapainossa, ettei rasita kampiakselia suotta, kun pyörii parhaimmillaan 4000 rpm 😡 . Uudempi propellinpohja käy vanhuskoneeseekin ja siihen muovinen siipi. Ei tietty ole vanhuslookin mukainen 😕
Lasse21.3.2012 at 16:02 #164872No, tuohon laitoin holkin propellon sisään ja laipasta sorvilla siivu pois. Ja sitten tigillä paketti kiinni. Ei sulla Lasse sattuisi olemaan kuvaa laturin kiinnityksestä, oma kun on vielä mietinnän alla? Laturiksi meinasin kokeilla 60A boschin laturia,riittääköhän koneessa ruuti moiselle… Saisi sitten tarpeeksi sähköä käyttöön.
21.3.2012 at 16:26 #164873Pikaisesti laskien, ja häviöitä arvioiden, about yks kaakki menee sähköntuottoon ja sit hihna repii osansa, karkeasti vajaa pari kaakkia pahimmillaan on kuormitusta…
Ja tämä “pahin skenaario” tulee heti käynnistyksen jälkeen, ja korostuu jos heti valot kytkee käyttöön. Mutta olihan siellä sitä Woimaa, ja konstit on millä lisää saadaan…
@Isoo-Jukka wrote:
Lapsetus on katoava luonnonvara ja Killassakin vähenemään päin…jatka tuolla linjalla 🙂
Voisin samaan kyllä kehottaa… 8)
22.3.2012 at 10:00 #164874Eipä isompikaan laturi haittaa, kun käy kuitenkin osateholla suurimman osan ajasta. Magnetointipiirille on katkaisija kätevä, jos haluaa helpottaa käyntiinlähtöä ilman laturin vastusta esim. talvella. Katkaisijalla voi myös toivoa lisätehoa ohituksiin ja ylämäkeen 😉
Itselläni on 18hp Valko-pakussa ulkopuolinen laturi ja kutosen ropelli, jonka lavoista hieman saksittu muovia pois. Imusarjaan on hitsattu teline Ami6-koneesta. Aikonaan ajelin nelkun ropellilla ja sain siitä varmaan 0,4 hv lisätehoa. Oikein helteillä tahtoi lämmetä, mutta sehän on pääasiassa hyväksi, jos pysytään sadan asteen tietämissä (lämpömittari asennukseen).
11.4.2012 at 11:38 #164875Tässä tuli ihmetyksen aihetta, kun purin vanhuspakun laatikkoa.. Tuntui että yksi pykälä puuttuu ja purkaessani kepin juuresta irti ja peräpään kotelon niin kotelossa on jokin tehdastekoisen näköinen tappi joka estää “ylivaihteen “kytkennän?? Missä kuka miksi? Loota on ollut 12 heppaisen kanssa -61 pakun keulilla. Ei kai tuon yhdistelmän huippuja ole rajoittaa tarvinnut 😀 Loodan kyljessä yksi vahvikerima.. Hytin vaihdekaavio on sama kun kaikissa muissakin -61 mallisissa eli S löytyy.Laitoin kuvia tapista kansiooni.https://picasaweb.google.com/aripekka.osterman/VanhuksenTekniikka#” onclick=”window.open(this.href);return false;
11.4.2012 at 11:49 #164876Kyllä se nelonen löytyy sieltä.. Menee päälle kolmosen kautta..
Eli kolmosen ollessa päällä käännät vaihdevipua oikealle ja työnnät eteenpän niin nelonen on päällä..
Pois tullaan kolmosen kautta vapaalle.. 💡
PS: Jos tarkkaan katsoo vaihdekaaviota,, niin siinä nimenomaan viiva nelosvaihteelle on piirretty kolmosvaihteen kautta.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂11.4.2012 at 12:27 #164877No, tulipahan sitten jotain uutta taas opittua 2cv:n tekniikasta, Kiitos tiedosta! 😳
14.4.2012 at 13:08 #164878@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kyllä se nelonen löytyy sieltä.. Menee päälle kolmosen kautta.
Asia käy ilmi myös kojetaulun vaihdekaaviosta:

-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.