Etusivu › Forums › Päävalikko › Matkalle › Jäämerelle wanhuksella
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5.7.2010 at 14:41 #126058
Hep!
Koukeroissa Inkiläisen Joelin kanssa sikisi idea osallistua Wanhojen Waunujen Waellukselle,
wanhuksella. Tuohan olisi juuri sopiva tapa juhlistaa oman Azu 1960, puolivuosisataista taivalta.
No mutta Wanhojen Waunujen Waellus…. Pakuni on jo 80-luvun alussa epäwanhustunut,
Dyane 6’sen tekniikan istahtaessa eturunkoaisoille. Eihän se passaa, reissuun on päästävä
alkuperäis moottorin turvin. Tuumasta toimeen, eli etsimään nurkkiin vuosien varrella
kerääntyneitä 12hp osia. Tarkoitus olisi siis istuttaa keulalle alkuperäinen 12hp moottori,
kahdeksi viikoksi, eli: Aaltopeltiblues, WWW ja Joutoviikko. Tässä blogissa on tarkoitus
seurata koko seikkailua, tästä päivästä aina kotiin paluuseen asti.Tässä ensimmäinen moottori ehdokas, jumissa oleva AZ:

Kyseisessä moottorissa oli toisenpuolen kiertokangen alapää leikannut kiinni sekä männän
renkaat pätkinä. Tästä moottorista hyödynnämme siis todennäköisesti vain kannet.

Vintiltä löytyi myös AZU’n lohko missä on toisessa kiertarin alapäässä väljää.
Tästä käyttöön on tulossa lohkot, nokka jne.

Hyllystä löytyi myös vähän käytetty kampi/mäntä/sylinteri setti joka pääsee tienpäälle 😀

Ja homma jatkuu…
-Olli
5.7.2010 at 16:32 #157668On siinä Olilla asenne kohdallaan – ei voi muuta sanoa :D. Ollin kädessä onkin peukalo oikeassa kohdassa – ei niin kuin meillä joillakin – sillai, miten sen sanoisin – keskittynyt 😳 !
5.7.2010 at 18:21 #157669Hyvä Olli.Vaan sinä se aina osaat järjestää itsellesi kiireen.Nähdään varmaan Vuolijoella Lauantaina.
tv seppon5.7.2010 at 19:11 #157670Kiitoksia!
Homma edistyi tänään oikein mallikkaasti.
Puhtaampi lohko, parempi mieli:

-Olli
5.7.2010 at 19:18 #157671Sain puhdistettua paljon muutakin sälää tänään:

Nokka-akselin keskipakosäädön kanssa oli ottanut joku yhteen. Sen pohjalevy oli kummallisesti
mutkalla. Oikoessani sitä se irtosi nokasta kokonaan. Palasen ollessa irti sain niitattua
heiluvat tapitkin kunnolla kiinni, suoristuksen jälkeen niittasin sen takaisin nokkaan.
Pohjan irrottua nokasta, unohtui tietysti katsoa missä asennossa se siinä oli, no onneksi
varastosta löytyi toinen nokka mistä katsoa paikka.

-Olli
6.7.2010 at 18:34 #157672Mahtava projekti, mielenkiinnolla odotellaan ja lueskellaan päivityksiä! 8)
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
[url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
[url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
[url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
[url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
[url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
[url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
[url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]6.7.2010 at 19:52 #157673Jee!
Tänään tuntui koko päivä kuluvan kaikkeen pikku nyhräämiseen, ja osien etsimiseen.
Onneksi Joel tuli illalla auttamaan ja saatiin kone alustavasti nippuun.
Kannet on huolellisesti puhdistettu ja venttiilit hiottu. Vauhtipyörä ja kytkin on nelkusta
joten paketin pitäisi käydä autossa olevaan vaihteistoon.
-Olli
6.7.2010 at 20:25 #157674Ihan hitusen alako kiinnostamaan tuo “vaihteistovalinta”, joten piti sitten hetki tutkailla Cats-Citroenin sivuilla välityssuhteita…
Mielenkiintoiselta näytti, 64-68 AZU:n välitykset näyttäisi menevän hauskasti 2cv6:n ja Dyane6:n väliin, 63-64 AZU:ssa (ja 49-63 A/AZ) on hieman tiheämmät, kun sitten 54-63 AU/AZU näyttäisi olevan reippaasti tiheämmillä välityksillä…
Pikaisen silmäilyn perusteella siis voisin helposti kuvitella että on siellä sitten 2cv6:n tai Dyane6:n välitykset (Dyane Kutosesta on kumpaakin löytynyt), pitäisi 12-kaakkisen tulla toimeen ihan hyvin tuolla..!
Hiano rojekti kyllä tämä on, hyvällä asenteella liikkeellä jälleen kerran…
6.7.2010 at 21:58 #157675Joo, tuossa on oikeata asennetta. Ei paku ihan surkeasti tuollakaan kulje, ja jos tuuli on myötäinen niin eihän tuo edes kuluta bensaa. Sitä paitsi 12-kaakkinen käy niin pehmoisesti, että et ehkä haluakaan vaihtaa kutostekniikkaa takaisin.
7.7.2010 at 09:30 #157676Vaikka Koukeroissa, projektista kuullessani, ehdotin Ollille pussihousujen hankintaa… Niin täytyy kyllä nyt sanoa, että erittäin mielenkiintoinen projekti pojilla! Tälläistä extempore innovatisuutta LISÄÄ! 8) 8) 8)
7.7.2010 at 14:21 #157677Kiitoksia kehuista, ne auttaa jatkamaan!
Isot kiitokset myös Paavolan Masalle joka toi tänään ehjän öljynlauhduttimen, paremman kaasarin ja etupakoputken.
Tässä pikapäivitykset ja sitten takaisin talliin..
Tein imupakosarjan päälle pulttikiinnitteisen 12v laturin telineen, koska en halunnut pilata hyvää sarjaa.


602’nen pääsi kesälomalle:

-Olli
7.7.2010 at 20:17 #157678Jeps! Savut otettu! Starttailin konetta ilman virtoja sen aikaa että bensat ja öljyt asettuivat.
Sen jälkeen kone pärähti käymään nätisti aivan hipaisu starttauksella! Joutokäyntikin löytyi
pienen ruuvailun jälkeen.Aluksi kytkin oli hukassa, koska asetelma oli vanhuksen hiilipainelaakeria varten, eli hieman liian
paksu. Kytkin on siis koko ajan auki. Nyt sinne on vaihdettu kytkin asetelmineen kutosesta,
joten homman pitäisi olla selvä, kello alkoi olla jo niin paljon etten viitsinyt enää koeajolle.
Pakoputkesta on asennettuna vasta etupönttö, en ehtinyt testaamaan mahtuuko takapönttö
muokkaamatta paikoilleen. Isot jarrurummut kun taistelevat samoista tiluksista. Ropelliksi sopi
kutosen vastaava, kyllä jäähtyy!
-Olli
7.7.2010 at 21:27 #157679Loistavaa, haastan Olli sinut ottamaan myös lyhyttä videopätkää savuista ja käynneistä että pääsee tunnelmaan!
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
[url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
[url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
[url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
[url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
[url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
[url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
[url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]7.7.2010 at 21:34 #157680Tattis! Oli tarkoitus videoida, mutta vanha pokkari canoni oli hyytynyt. Täytyy huomenna yrittää lainata jostain toimivampi!
-Olli
7.7.2010 at 22:11 #157681Kiitos Olli tästäkin projektista ja lukuhetkistä 😛 Ilolla sitä seurailen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.