Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Runkonumeron meistäminen 2cv -64
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28.1.2009 at 11:28 #124771
Peltiä on vaihtunut paljon ja runkonumero pitäisi meistää uuteen peltiin.
Vanha tuli rälläköityä talteen, mutta pellinpala on kadonnut kuin…
Korpivaaran kirjallinen todistus on hankittuna.Eli seuraaville tiedoille on tarvetta:
– runkonumeron tarkka sijainti?
– fontti ja sen koko?
– kokemuksia siitä, kuinka tarkkoja rekisteröintikatsastuksessa ollaan näiden suhteen?
– mitä en osannut edes kysyä?28.1.2009 at 11:32 #149162Sijainti: runko tai kori
Fontti ja koko: Näkyvä
Konttorilla: Numerosta pitää saada selvää
Lisä kysymys: Etsi tukeva paikka, koska esim. lattia pelti menee ihan lommolle kun siihen rupeaa takomaan,
itse löin turvavyön syvennykseen (uudempi runko).-Olli
28.1.2009 at 11:37 #149163Jos korjaat runkoa, paras olisi tietenkin meistää numero kiinnihitsattavaan korjauspalaan. Rungosta on vaikea löytää sellaista kohtaa joka ei joustaisi meistin alla. Kannattaa myös huomioida että katsastusmies haluaa väkisin iskeä vielä omat varmistusmerkit numeron eteen ja perään, joten paikka pitää olla sellainene että onnistuu puhkomatta peltiä.
Olen itse käyttänyt Bilteman numeromeistejä, aina on kelvannut. Sijainnilla ei liene väliä, kunhan se jostakin löytyy.Edit: Jaahas, Olli oli nopeampi 😀
28.1.2009 at 12:02 #149164Olen meistänyt ajan saatossa useammatkin numerot,, korkeus 8 mm…
Korpivaaran kirjallista todistusta minulla ei ole ollut,,,
vain itse printattu paperi jossa olen kirjoittanut seuraavaa:Todistus
Olen ruoste vaurioiden korjauksen yhteydessä joutunut meistämään
Citroen 2cv tyyppinumero runkonumeron xxxxxxxxxxx uudelleen entisen kadonneen tilalle.Paikkakunta päivämäärä Oma nimi kirjoitus sekä nimen selvennys
Todistavat: tähän kahden todistajan nimi kirjoitus ja nimen selvennyt
💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.1.2009 at 14:37 #149165Muistaako kukaan milloin tuli meistetty runkonumero, luultavasti -64 on vain peltiruuveilla oleva alumiinilätkä konehuoneessa poikittaispalkissa..
terv. Kari28.1.2009 at 14:42 #14916628.1.2009 at 15:17 #149167…mulla oli 62 mallisessa ruuveilla kiinni konehuoneessa…
28.1.2009 at 15:26 #149168Minulle valittivat viime kesänä, että “ei valmistenumero kyllä yleensä konehuoneen puolella ole”. Tästä en kuitenkaan viitsinyt alkaa kinaamaan, mutta käsitykseni on, että jälkeenpäin lyöty numero voi olla sätkässä ihan missä tahansa? Sehän on käytännössä täysin mielivaltaisesti lyöty konttorista riippuen? Toki varmasti se yleisin paikka on etujalkatila rungossa, mutta sijaintina varsin huono, kuten edellä jo perusteltiin. Ja konehuoneesta vielä sen verran, että olen nähnyt -74:ssa rintapeltiin lyötynä ja väitän, että on ihan konttorilla lyöty…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.1.2009 at 16:02 #149169jep jep, -77 6:n nr meistetty konetilaan runkopeltiin. mikko
28.1.2009 at 16:26 #149170Tuo rintapelti on oiva paikka verrattuna alkuperäiseen. Konttorit sallivat 80-90-luvuilla ainakin täällä Itä-Suomessa mieluusti meistata uuden numeron konehuoneeseen.Onhan se helpompi myös tarkastaa kuin tihrata polvillaan etujalkatilassa valolampulla ruosteista lattiaa,josta yleensä muutaman numeron erotti ja loput arvattiin. Meistaaminen oli myös helppoa kun sai hyvin vastarautaa taakse, vähän äänieristeitä syrjään kabiinin puolelta ja kaveri pitämään kiskonpätkää.Toki runkonumerosta tuli “korinumero” , mutta helpotti rungonvaihtoa jos sellainen tuli eteen.
Itsellä ehkä “paras” vastaantullut paikka numerolle on ollut Tiinan etusisälokari. Tuli kerran Veikon kanssa kyseinen Tiina ostettua, oli viikko aiemmin kuulemma katsastettu (ainakin se lokari). Kotio kuljin ajettiin mut jalat väsy kun puuttu kuskilta etulattia kokonaan, ei ollut vissiin inssi huomannut konttorilla kun oli leiman antanut.
mph28.1.2009 at 16:48 #149171Itsellä ehkä “paras” vastaantullut paikka numerolle on ollut Tiinan etusisälokari. Tuli kerran Veikon kanssa kyseinen Tiina ostettua, oli viikko aiemmin kuulemma katsastettu (ainakin se lokari). Kotio kuljin ajettiin mut jalat väsy kun puuttu kuskilta etulattia kokonaan, ei ollut vissiin inssi huomannut konttorilla kun oli leiman antanut.
Jos oli Tiina oik.ohjaus…nykyään loistokunnossa, numero varmemnettu Kuopiossa merkintä rek.otteessa…niin ja uudemmissa sätkissä se numero on oik.etuaisassa…ei ruostu kun sitä öljyä sinne kuitenkin sanotaan että vahingossa kaatuu….eihän se kone vuoda..
terv. Kari ( tiinasta on kuvia täällä lähettäjänä sahtivaari )28.1.2009 at 17:14 #149172Kyseinen numero ei ole runkonumero vaan valmistenumero… On siis aivan se ja sama onko se numero rungossa vaiko korissa, kunhan se kulkimesta löytyy..! Ameriikan moottoripyörissä kyseinen valmistenumero on vasemmassa moottorinlohkossa, uudempiin ovat sitten tehtaalla tällänneet myös tarran missä on samat numerot…
Ja sitten sitä hupiosuutta. Menneenä kesänä hauskuutta aiheutti myös erääseen kulkimeen meistetty, ihan vielä karsastajan suosittelemana, moottoritilassa olevaan tunkkiin meistetty valmistenumero…
28.1.2009 at 17:16 #149173@Jasu wrote:
Ja sitten sitä hupiosuutta. Menneenä kesänä hauskuutta aiheutti myös erääseen kulkimeen meistetty, ihan vielä karsastajan suosittelemana, moottoritilassa olevaan tunkkiin meistetty valmistenumero…
😯 😯 Joko se EU vaatii tunkeiltakin vuosikatsastuksen ❓ ❓
28.1.2009 at 17:54 #149174Kyseinen numero ei ole runkonumero vaan valmistenumero[/
Kyllävaan Jasu on oikeassa, eihän runkoja numeroida vaan kulkimia…vaan tuossa vanhassakielessä kun se ingenjöörikin aina
kyseli rungon numeroa….josssa piti opetella ulkoa jotta lampulla katseltaessa osasit luetella oikein….apuna ingenjöörille…
Terv.Kari28.1.2009 at 18:04 #149175Ja sitten sitä hupiosuutta. Menneenä kesänä hauskuutta aiheutti myös erääseen kulkimeen meistetty, ihan vielä karsastajan suosittelemana, moottoritilassa olevaan tunkkiin meistetty valmistenumero…
Taitaa olla tulevaisuudessa Suomen kallein tunkki…..
terv.Kari -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.