Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › 652cc kaasari
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28.4.2008 at 11:32 #124087

Niinkuin yleensä citikoissa, myös visan kaasareissa näyttää olevan eroja. Nimittäin noita jarruilmasuuttimia on ollut myös merkinnöillä 1F4 ja 2ac. Olen sen verran tutkinut noita jarruilmasuuttimia, että mikäli F-luku kasvaa, kasvaa myös reikien koko putkessa(?) ja 2a:n jälkeen olevan kirjaimen mennessä eteenpäin aakkosissa myös sen suuttimen reikäkoko kasvaa.
Mikäli Dieselflosse haluat kokeilla tuota 2ab:tä mitä kirja mainostaa niin sellaisen löytää yksikurkkuisesta kaasarista yleensä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.4.2008 at 11:59 #145384Pääsuuttimien toiminnan juuri ja juuri ymmärrän, mutta mikä noiden jarruilmasuuttimien virka on?
28.4.2008 at 12:45 #145385Jarruilma suutin sekoittaa polttoaineen sekaan ilmaa sitä enempi mitä suurempi ilman nopeus on kaasarin kurkussa.. Siten säädetään polttoaine määrää ylemmillä kierroksilla jottei määrä lisääntyisi järjettömän isoksi vaan säilyy sopivana koko tehoalueen..
Luulen??
🙄 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.4.2008 at 15:50 #145386Käytännössä tämä näkyy siinä, että mikäli laitat sen vapaavirtaussuotimen ja hengittävämmän pakoputkiston tarvitset myös nuo jarruilmasuuttimet, jottei kierrokset leikkaudu yläpäästään liian äkkiä. Yritän tässä saada aikaiseksi niiden suuttimien reikäkoon selvittämisen ja sijainnin mitoituksen, koska niitä suuttimia on erittäin nihkeästi liikenteessä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.4.2008 at 04:27 #145387Nyt on räyhäkkäät imuäänet, kun sovitin vapaasti virtaavan kartion paikalleen 8). Näyttää, kun pellin alla olisi isompikin voimakone, kun putsari (20 cm pitkä ja reipas 10 halkaisija paksuimasta kohdin) sojottaa siitä mutkakumista suoraan taakse…
Mutta nyt pitää seosten haku aloittaa taas alusta. Hieman suurensin tuota ykköskurkun suuttimen reikää kihnaamalla 125:sta terää edestakaisin, muttei liene vielä ihan kohdillaan. Arvelen, että sellainen 135 olisi lähempänä.
Vehje kulkee kohtuudella, kun pysytään ykköskurkun alueella. Kakkoskurkun avaaminen vain lisää imuääntä, mutta kulkuun se ei juurikaan vaikuta.
Noin pikaisella bensamittarin tarkastelulla sanoisin, jotta ihan rallipeli tästä on tullut. Aika lähelle kymppiä tuo vie ainakin näin leikkiessä. Joten, ainakin kulutusta on saatu nostettua tällä koneen vaihdolla 😉 . Mistähän tuohon saisi isomman tankin…
Täytyypä käydä kaupassa hakemassa muutama suutin, jotta saa vähän taasen pelata. Mahtaakohan Moposportista löytyä Solexin suuttimia? Dell’ortoon kyllä löytyy…
29.4.2008 at 05:29 #145388Olen kuullut, jotta tuon ykköskurkun suuttimen voisi korvata säätösuuttimella. Mistähän sellaisia saisi?
29.4.2008 at 17:19 #145389Moikka,
Aikanaan tein 652:sen, nokka muistaakseni 285, kevennetty vauhtipyörä
jonka sorvasi muistaakseni Matti Laaja. Suuttimia en muista mutta ostin ne Kaasutinexprertistä. Sytytys oli elektroninen mutta ei 123.
Hollannin reissulla pidin matkavauhtina moottoriteillä 130,kokoreissu n.3000km,keskikulutus vain 5,7!!!! ei paha.Säädettäviä suuttimia muistaakseni bb.be , sieltähän löytyy monenmoista viriherkkua.
Hyvvee Vappua t. kari29.4.2008 at 18:15 #145390Mikä looda oli 652:sen jatkeena?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2008 at 07:29 #145391@kari80 wrote:
Säädettäviä suuttimia muistaakseni bb.be , sieltähän löytyy monenmoista viriherkkua.
Ei ainakaan minulle avaudu bb.be (http://www.bb.be). Jokin belgialainen putiikki ilmeisesti?
30.4.2008 at 13:39 #145392Aiemminkin on ollut puhetta säätösuuttimesta.
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3000&highlight=s%E4%E4dett%E4v%E430.4.2008 at 13:41 #145393Säädettävän pääsuuttimen saat 123-firmalta. Ovat sen kehittäneet pääasiassa etanolia varten. Maksoi ruotsissa 15e viime kesänä… Varoituksen sanana aiempi keskustelu “säädettävä pääsuutin”.. Aion sitä kyllä uudestaan yrittää sovittaa jossain vaiheessa, ideana sen verran hyvä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2008 at 16:42 #145394@Akaile wrote:
Mikä looda oli 652:sen jatkeena?
Loota oli luultavasti ami8, palikat oli minulla monessa kulkimessa, viimeisin oli Dyane -72 joka myös esiintyi Hollannin kokouksen videossa ja lehtisessä. Jossain vaiheessa vihjasin Saab96 renkaista eteen…..????
terv. kari
1.5.2008 at 05:45 #145395Ok, kyllähän se sit liikahtaa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.