Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › diesel moottori
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28.8.2007 at 19:38 #123503
Joskus surffailin netissä etsien 2-sylinterisiä dieselmoottoreita. Törmäsinpä siellä tälläiseen kummajaiseen:
http://www.neander-motors.com/company/index_en.php
(valitse sivuilta motor concept ja sitten characteristics)
Mielenkiintoisen oloinen konstruktio. 😯29.8.2007 at 06:32 #140717Innovatiivinen ratkaisu!
Minkäköhänlainen on se Smartin 2-sylinterinen diesel, jolla päästään 3,3 litran normikulutuksiin.
http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0-5-7153-1-870470-1-0-0-0-0-0-9293-7145-0-0-0-0-0-0-0.html
Koneen tilavuus- ja tehoarvot ovat kohtuullisen sätkämäiset, joten ei voi välttyä kuvittelemasta miltä tuollainen mylly tuntuisi 2CV:ssä.
29.8.2007 at 14:35 #140718Niin eikös smartti oo rivi kolmosella?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.8.2007 at 18:07 #140719No näinhän se onkin.
30.8.2007 at 09:10 #140720Varmistin vaan, ettei ne oo huomaamattani mitään uutta rakennellu 😉 Oon ajanu sekä smart for two:lla että smart roadsterilla. Molemmissa samat koneet, mutta roadsterissa rajummat ahtopaineet. Hauskoja pelejä molemmat. Hauskinta tuossa for two:ssa oli se, että tuli sellainen fiilis niinkuin se keulis kun lähtee paikaltaan repimään lusikka lattiassa. Nostan hattua sille, joka ensimmäisenä askartelee smartin koneen sätkään 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2007 at 08:42 #140721@Jalppis wrote:
Joskus surffailin netissä etsien 2-sylinterisiä dieselmoottoreita. Törmäsinpä siellä tälläiseen kummajaiseen:
Löysikkös mitään muita? Siis, kun surffailit?
2CVD voisi olla hauska peli 8)
2.11.2007 at 09:00 #140722Tiedän 2CV-koneita yritetyn muuttaa dieseliksi. Pohojanmaalla ajeli yksi kaveri aikoinaan petrooli-dyanella työmatkojaan.
Googletin Diesel-2CV:tä, niin löytyi oikeasti 2CV-dieselmoottori “2CV-2”

http://chandrametalgroup.com/de.htm
Teholuokka ja sylinteriluku olis kohillaan, mutta vesijäähdytys ei miellytä 😉 ACV-tyypissä olis ilmajäähdytys.
2.11.2007 at 09:06 #140723Lombardinilla on useitakin sopivankokoisia kaksisylinterisiä ilmajäähdytteisiä vaihtoehtoja. Siitä vaan, ei ehkä edes tarvitse poikkeuslupaa, koska nuo sopivankokoiset on 850 kuutioisia, ja tehoakin vain 12-19 hv / 3000-3600 rpm. Jos olisi loputtomasti aikaa ja rahaa, kiinnostaisi kyllä ihan tieteellisessä mielessä.
2.11.2007 at 09:17 #140724http://www.lombardinigroup.it/modules/prodotti/prodotti.php?idCat=1&idPrd=7
Tuo olis aikalailla 2CV:n kuutiotilavuudessa. Mielenkiintoista olis tietää, miten nämä pelittäisivät kiireettömässä autokäytössä?
2.11.2007 at 15:52 #140725Itämoottoripyörä puolella on Dieselöityjä Uraaleita vaiks sun kuin.
Koneina on kaksi ja kolme sylinterisiä rivimoottoreita, kevyistä traktoreista aina rekkojen kylmälaite moottoreihin.
Siellä on pysyneet kierros luvut hallinnassa omilla vaihdelaatikoilla.
Ovatten vaan yleisesti vesijäähdytteisiä.
Ja eikun tekemään ni ei mee vaan turhaksi spekulaatioksi homma.
-Olli
2.11.2007 at 16:07 #140726Daihatsun 3 sylinterinen diesel.
Hatzin 2 sylinterinen täryn kone.
Lombardinin 2-pyttynen.
Deutzin diesel.
3-pyttyinen Kubota riisseli kylmäkoneesta.
-Olli
5.11.2007 at 07:49 #140727@PienempiOlli wrote:
Daihatsun 3 sylinterinen diesel.
Tuollaisella Haidatsulla tuli joskus vedettyä oikein Tuulilasin jutun kuvassa. Tosin ikkunat kiilsivät sen verran, ettei naamaa tunnista (ehkä hyvä niin).
Sinäällään tuo kone on ihan hauska. Soundit kuin v-kutosessa.
5.11.2007 at 13:43 #140728Tuossa olisi sätkään sopiva dieselkone. Hieman hintava, mutta muuten…
5.11.2007 at 13:46 #140729No jopa, ihan teköö mieli.
6.11.2007 at 08:00 #140730@Isoo-Jukka wrote:
No jopa, ihan teköö mieli.
Eikö tuo putiikki ole ihan sinun naapurissasi? Ei muuta kuin hakemaan killalle spesiaalihinta 😉
Edit: Ja PP-Diesel saisi varmaan tuosta kutiteltua muutaman lisähepan…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.