Etusivu › Forums › Päävalikko › Tekniikka › Mistä alkuperäisiä sähköliittimiä?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5.3.2007 at 09:16 #123104
Alkaa pikku hiljaa olemaan aika ainakin ajatella sähköasennuksia pakussa. Koko johdotus menee uusiksi, ja alkuperäisiä tai alkuperäisen kaltaisia liittimiä tarvitaan melkoinen määrä. Bilteman abikokopioita en edes halua ajatella, eikä ainakaan tavallisista tarvikeliikkeistä löydy oikeanlaisia.
Mistä pitäisi kysellä, tai löytyisiö peräti joltakin laatikon pohjalta?
Tämä kysymys myös ikään kuin vinkiksi Jasulle että kohtapuolin olisi korkean tason johtotöitä tiedossa 😀 .5.3.2007 at 17:20 #138394Jossakin olen nähnyt ohjeen, miten vanhoista johdoista purettuihin pyöreisiin liittimiin juotetaan uudet johdot. Kumieristeen – joka toimii myös liittimen kiristimenä – voi leikata sopivasta kumiletkusta.
5.3.2007 at 18:55 #138395Mikäli ei ihan entisöintitarkoitusta ole niin Würthin eristämättömät liittimet on ihan käypäsiä ja kutistesukka päälle.
5.3.2007 at 19:49 #138396Pyöreästä abikosta eriste pois, kutiste sukka päälle ja naaras liittimiä varten
hankit pari vanhaa nelkun johtosarjaa joista anastat niitä “kumiletkun” pätkiä
siihen päälle, tulee hienot (ja hyvät). Näin teimme Jasun kanssa mun Superiin.-Olli
6.3.2007 at 11:51 #138397Ja jos niitä letkunpätkiä ei millään meinaa löytyä riistettäväksi asti niin ne voi korvata esim BeeÄxän pissapojanletkunpätkillä… Sitäkin on tallissa muutama metri, juurikin tuota tarkoitusta varten…
Liittiminä Ollin Nopeaan käytin Würthin pyöreitä “abikonnäköisiä” liittimiä, eristeitä(niitä värillisiä muoviletkunpätkiä sekä sitä mustaa kumiletkua) purettiin juurikin nelkun johtosarjasta…
6.3.2007 at 12:00 #138398Niitä risaisia ja tuunattuja johtosarjoja löytynee riittävästi, joten eiköhän tuo onnistu. Kiitokset vinkeistä 😀
21.3.2007 at 09:27 #138399Tämäpä mielenkiintoista. Kun googlasin “sähköliittimiä”, tämä viestiketju oli kolmantena listassa 😯 .
Würth ei enää valmista tuota pyöreää eristämätöntä (eikä liioin eristettyä). Ei myöskään löydy heidän varastoistaan. Pitänee etsiä jokin muu laatumerkki 🙁21.3.2007 at 10:40 #138400@miki wrote:
Kun googlasin “sähköliittimiä”, tämä viestiketju oli kolmantena listassa 😯
Tämä taas käynee esimerkistä että kuinka tätä palstaa luetaan… Jos siis joku muukin “googlaa” samalla haulla, niin ehkä hänkin näillä sivuilla siloin käynee..?
Harmi että liittimien valmistus loppunut on, hyviä olivat näihin käyttökohteisiin. no, pitää tässä katsella “korvaavia” liittimiä, kyllähän niitä jostain pitäisi löytymän, ainakin lähelle vastavia… Pitää tässä tämä iltapäivä käyttää liittimien metsästykseen Jykylän suunnalla, ehkä niitä jostain vielä mukaan tarttuu…
21.3.2007 at 17:57 #138401Kannattaa kiertää huoltoasemia. Itse olen näitä liittimiä Nesteeltä ostanut rasioittain aikoinaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.3.2007 at 19:02 #138402Vasta jokunen kuukausi sitten uutisryhmissä joku etsi ja löysi vanhaan makaroo… italialaisautoonsa antiikkimallisia liittimiä, en vaan saanut mr. googlea tekemään yhteistyötä.. Kai se ranskalainenkin sähkö niissä liittimissä ja johdoissa menis jos italialainenkin 😈
22.3.2007 at 01:37 #138403@Kaapelimies wrote:
. Kai se ranskalainenkin sähkö niissä liittimissä ja johdoissa menis jos italialainenkin 😈
Mulla on penkin alla varalla Iskra’n Yugoslavialainen laturi… mitähän se mahtaa tykätä jos on itaalialaiset liittimet ja ranskalaiset johot…
vitsi vitsi 😉
-Olli
22.3.2007 at 05:33 #138404Ostin Französenistä liitinpakkauksen kunnostaakseni Dyaneni sähköjohdot. Liittimiä on edelleen jäljellä ja taitaa kaveriltani löytyä pussillinen erivärisiä liittimiä.
“Tuusulasta löytyy”23.3.2007 at 12:01 #138405Ja julma sakemanni Robert Bosch valmistaa edelleen käypäisiä liittimiä, löysin niitä sadan kipalen rasiallisen Jykylän kiertueella, joten tällä kertaa ainakin ongelma on ratkaistu…
Katsotaan nyt miten tämän projektin kanssa käy, pakko oli siirtää ainakin viikolla omalta osaltani, pyrkii kumetta pintaan ja muuttokin tehdä pitäisi kuun loppuun mennessä…
Mutta asiaakin, nyt on jo ainakin ajatustasolla mielessä että räpsin kuvia jokaisesta liittimen teon vaiheesta jotta saavat muutkin sitten niitä pälyillä. Siis ajatuksena on tehdä uudenaikaisilla liittimillä vanhan (lue: alkuperäisen) näköiset liitokset. Tapa jolla niitä tehnyt on, omassa käytössäni on osoittautunut varsin toimivaksi eikä kukaan osaa erottaa ennen liittimen irroitusta näitä uudistettuja vanhoista…
26.3.2007 at 07:17 #138406Luulen käyväni Französenissä retkeillessäni Citromobileen tuossa vapun vaiheilla. Jos joku haluaa liittimiä, joihin löytyy vielä eri värisiä muoviputken kappaleita vrt. alkuperäinen, niin voin ottaa mukaani.
28.3.2007 at 19:57 #138407Hei!
Minä voisin olla kiinnostunut sellaisesta pinosta noita liittimiä, jolla sähköistäisi noin 1,5 sätkää. Mitäköhän se lienee sitten? 40?? Laittele vaikka sähköpostia. koskinen.esaätgmail.com
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.