Etusivu › Forums › Päävalikko › Ostetaan › TUNKKI
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15.1.2006 at 15:54 #122378
löytyisikö toimivaa rättärin tunkkia kun oma takkuilee ?
16.1.2006 at 07:39 #134322Normaali yleis nivel/kierretunkki käy hyvin. Sätkää ei saa nostaa ikinä korista, vaikka uusi auto sellaista saattaa vähän aikaa kestääkin.
16.1.2006 at 10:05 #134323nameone: mistäs se alkuperäinen tunkki nostaa?
Miulla olis ylimääräinen tunkki. Laita viestiä jalppis@luukku.com tai ilmoita puh.numerosi.16.1.2006 at 20:23 #134324Pakko osallistua keskusteluun – Nameone on oikeassa, tavallinen auton haitaritunkki on parempi kuin sätkän kierretankoversio, joka vääntää korin laidasta sätkää ilmaan.
nimim. “Haitaritunkilla akselinkiinnityksen alta sätkää nosteleva parrakas setä, joka ei jp-kokoukseen pääse työesteen vuoksi – työeste siksi iski päälle, kun raati on jp-kokousviikonlopun perinteistä paikkaa vaihtanut viikolla eteenpäin, ja tieto kun saavutti myöhässä työläisen, ja kun vielä ei saa tuoda 2CV-kaveriakaan mukana ns. kiltahenkeä nostamaan ja kokemaan (lue: killan kassaa syömään kuiviin) – – – – pientä napinaa vaan, ei suurta” 😉
😳
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com16.1.2006 at 21:31 #134325kärsiikö kulkimessa istua, jos ei omallatunkilla nostaavoi ?ja onhanse käytännöllisempikin ainakin takapäässä. mikä laki sen käytön kieltää ?
16.1.2006 at 22:02 #134326Nooh, pitäkää ne helmakotelot ja pohjapellit kondiksessa, niin kyllä kestää nostella 😀
17.1.2006 at 09:15 #134327Mulla on kolmen millin U-palkista tehdyt kynnyskotelot, joihin on pohjat hitsattu 100%:n saumalla suoraan kiinni… tuolloin kun rempan tein, ei tullut tehtyä omalle tunkille korvakkeita, joten päädyin Saab-merkkisen auton haitaritunkkiin. Tuossa tunkissa on yläosassa tasainen leveä kumityyny – oivallinen paikassa kuin paikassa.
Takapään nostoa varten matkassa kulkee toinen vierinnänestepuukapula, jonka tehtävänä on toimia lisäpalana tunkin ja rungon välissä.
Sätkän omalla tunkilla (malli pelkkä putki, ei siis jalustamalli) on tullut aikoinaan tehtyä muutama lommo oviin, kun on päässyt sätkä heilahtamaan. Kaikki kunnia tilaa säästävälle alkuperäistunkille.
Ehkä antipatiani sätkän omaa tunkkia kohtaan johtaa tuonne Hesan suuntaan, joskus 87-88 vuonna siellä oli liikennekisan yhtenä tehtäväpisteenä tunkin klipun veivaaminen ala-asennosta yläasentoon rastimiehen ottaessa aikaa. Veivattua tuli aivan hel***illistä vauhti ja maaliin päästyämme rastimies kysyy 2cv-mäisesti, että “no, montako kierrosta kiersitte?” – ajalla ei ollut mitään merkitystä.
Ei nyt aloiteta tästä mitään kitka-vääntömomentti-uusi/vanha talvirengaskeskustelua – rauha teidän tunkeillenne.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com17.1.2006 at 17:57 #134328Takapään saa haitaritunkilla ylös hyvin kun laittaa “kakkosnelosen” pätkän rungon ja tunkin väliin, ei tarvi nostaa edes ylä-asentoon. Sillä klapilla löytyy muutakin käyttöä. Etupäänhän saa ylös kun nostaa muutaman sentin tukivarresta.
4.2.2006 at 10:39 #134329Ite oon huomannu että pieni hallitunkki on ihan hyvä keksintö sätkää nostaessa. Lankku rungon ja tunkin väliin ja hip heijaa ylös tunkkaamaan. Eikä oo niin iso kapistus ettei mukana kulkis.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.2.2006 at 21:03 #134330Joo ja Pasulla on hyvä nosturi sitä varten…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.