Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit The Goddess

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #228311

    Mittasin että on jotakuinkin samalla lailla. Äkkiäkös tuolta tempasee jonkun kulman auki jos tarve tulee. Kunhan saan koneen käymään niin meen testaamaan miltä tuntuu asvaltilla ja mikä pyörä lukittuu ekana hiekalla.

    If in doubt, go flat out.

    #228315

    Äkkiä katsoen näyttäis tuo ikkunan pidike kuuluvan toisenpuolen oveen kun tuon lipareen tulisi olla takaoveen päin.. 🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #228323

    Äkkiä katsoen näyttäis tuo ikkunan pidike kuuluvan toisenpuolen oveen kun tuon lipareen tulisi olla takaoveen päin.. 🙂

    Itsekin tuota hieman ihmettelin mutta pääasia että toimii.

    Eilen maalailin vähän etulokareita. Mikähän siinä on että kun ottaa maalin käteen niin ulkona alkaa tuulemaan? No paremmat ne on nyt kuin ennen käsittelyä.
    Vaihteiston öljyt tuli myös päästettyä ulos. Kunnon mustaa pikeä tuli pihalle. Jospa uusilla öljyillä menis pykälät vähän paremmin sisälle. Voi olla että vaihdan nuokin öljyt vielä kun olen ajanut jonkin matkaa niin tulisi vähän huuhdeltua tuota laatikkoa. Jarrutkin ilmailin ja enää ei mene poljin pohjaan vaan tuli kunnollinen tuntuma. Laskin 0,5 litraa ylimääräistä nestettä järjestelmän läpi jotta saisin sieltäkin kuonat pois.
    Vaihteistoon tekisi mieli kokeilla 75W-90 mutta jospa kokeillaan ensin tuota.
    Tämä helpottaa ilmaamista kivasti. Etenkin kun tekee sen yksin.

    If in doubt, go flat out.

    #228328

    Tärkeintä tuossa öljyssä on tuo API-GL4 merkintä, kun GL5 sisältää yleensä punametalleja syövyttäviä ainesosia. Red Line MT90 on hyvä öljy nelkkuihin ja kutosiin, wanhuksista olen kuullut vastaväitteitä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228394

    Pieniä näpertelyitä on tullu suoritettua vaikka muu elämä onkin vienyt aikaa projektilta. Huohotin tuli tehtyä aika karmean näköiseksi kun en malttanut odottaa maalin kuivumista kellon näyttäessä eilen nukkuumaanmenoaikaa. Noh nyt siellä on uudet kumit sisällä. Vanhat(kumin palat) oli jo vaihtokunnossa. Auto-Artikkelista kävin hakemassa uuden tiivisteen ja etuvilkun toiselle puolen kun en jaksanut rueta enää korjaamaan vanhaa vilkkua. Oli muuten aika järkyttävät karstat tuon huohottimen sisällä.
    vanhat-kumit
    uudet-kumit

    Meinasin aluksi avata tuon taivuttamalla ja että olisin sitten tiivistänyt tiivisteliimalla takaisin kiinni ja varmistanut pysyvyyden taivuttamalla reunan takaisin. Vähän aikaa ttuohuttuani alkoi tuntumaan että tästä ei hyvää seuraa ja kävin hakemassa rälläkän ja siihen lamellilaikan. Takaisin niputtamiseen käytin Plastic Paddingin kemiallista metallia.

    Ajovalojen telineen otin irti jossain vaiheessa kun se tuntui olevan koko ajan edessä ja nyt en löydä enää sen pultteja. Millä ihmeen pulteilla se edes on kiinni ja kiinnittyikös se siihen puskurin rautaan? Myöskin mietityttää että mihin tuon ison jousen tulisi kiinnittyä Solex 18/26 kaasarissa. Siis sen jousen jonka toinen pää kiinnittyy arvioni mukaan tuulettimen ilmanohjainkehikkoon. Epäilen että se ei välttämättä ole ollut oikealla paikalla alunperinkään. Haluaisiko joku sivistää minua kuvan kera?
    Harmittaa kun ei tänäänkään ehdi Tu-Jä-Ke miittiin. Emännän C5 vaatii uuden kampuran takastefan. Sen operaation kylläkin ulkoistan ammattimiehelle.

    If in doubt, go flat out.

    #228397

    Ajovalojen telineen otin irti jossain vaiheessa kun se tuntui olevan koko ajan edessä ja nyt en löydä enää sen pultteja. Millä ihmeen pulteilla se edes on kiinni ja kiinnittyikös se siihen puskurin rautaan? Myöskin mietityttää että mihin tuon ison jousen tulisi kiinnittyä Solex 18/26 kaasarissa. Siis sen jousen jonka toinen pää kiinnittyy arvioni mukaan tuulettimen ilmanohjainkehikkoon. Epäilen että se ei välttämättä ole ollut oikealla paikalla alunperinkään. Haluaisiko joku sivistää minua kuvan kera?

    Valopukki on M7 pulteilla kiinni rungossa, puskurin kannattimien päällä. M7, M9, M11x1.25(muistinko oikein?) ovat Citroen-kokoja, joihin joudut tutustumaan näiden vehkeiden kanssa.

    Tuulipeltiin tuleva jousi tulee samalle akselille, johon kaasuvaijerin pää tulee. On siis kaasupolkimen palautinjousi…edellyttäen, että siinä on vaijerikäyttöinen kaasupedaali, eikä a la kyläseppä? Tuota jousta ei muuten kannata pitää jännityksessä “nollatilassa”, eli väliin kannattaa laittaa esim. keskikokoinen musta nippuside, jolla jousen voi “kalibroida” pysymään jännittämättömänä silloin, kun kuljin on tyhjäkäynnillä. Tämä keventää poljintuntumaa, eli pitkillä matkoilla ei tule kaasujalka kipeäksi ja samalla kaasarin pääakselille ei tule yhtä kovaa jatkuvaa vääntöä, joka ajanmittaan väljistää kaasarin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228438

    Kiitos taas Akailelle neuvoista. Vähän on meinannut huonosti löytyä aikaa rassailuun mutta hieman se on tämäkin taas edennyt. Autolla on tullut ajettua nyt ainakin ykkösvaihteella ja pakilla. Lämmitysjärjestelmän vaijerit laittelin eilen paikalleen. Onneksi se lyhempi pätkä oli pysynyt tallessa kun ostaessa se oli irrallaan konehuoneessa. Toisesta lämmönjakopöntöstä puuttuu pala johon jousi tulisi kiinnittää mutta muuten tuo on ihan ok. Töötti ei toimi ja vaatii tutkimista. Vielä kun sen bensatankin irrotan ja pesen niin sitten vaan koko kottero nippuun ja siirtokilvillä hitsattavaksi.
    Ruosteet pois ja maali tilalle.

    If in doubt, go flat out.

    #228447

    Kävin irrottamassa tankin eilen. Etummaiset pultit oli niin tiukasti kiinni että arvelin niiden katkeavan. Suihkuttelin runsaasti CRC:ta niihin ja menin saunomaan. Saunan jälkeen CRC oli tehnyt tehtävänsä ja pultit aukesivat. Tankki irti ja tutkimaan. Bensamittarin anturi oli jumissa mutta lähti helposti liikkumaan. Nyt kun kytken vielä irrallaan olleen maadoitusjohdon niin tuohan saattaa vaikka toimia. Tankki oli yltä päältä ruosteessa että se siitä fiilistelystä. Olin päästänyt jo aiemmin bensat pois tankista tyhjennys propun kautta ja lurauttanut dieseliä tilalle ennen saunomista. Kippasin dieselit ulos tankista täyttöaukon kautta ja samalla mukana tuli valtava määrä ruostetta. Tässä vaiheessa meinasi jo harmittaa aika paljon. Seuraavaksi painepesuri päälle ja pesu ulkopuolelta ja myös sisältä niin hyvin kuin mahdollista. Muutama toisto ja tankista tuli enää puhdasta vettä ulos. No vaihtoon tuo menee nyt joka tapauksessa. Joku mainitsi lähialueen miitissä että jollain espoolaisella olisi nuita tankkeja. Voisiko joku ilmiantaa tämän henkilön minulle? [size=6pt]Ostoilmoituksesta löytyy puhelinnumeroni.[/size]
    Pieni ylimääräinen reikäkin löytyi tankista yläosasta. Laitan sen umpeen kemiallisella metallilla nyt ainakin aluksi. Ostin myös Framin P4174 suodattimia jos tuolta vielä jotain irtoaa.

    Tuo reikä lienee ylimääräinen.

    If in doubt, go flat out.

    #228459

    Nyt kun kytken vielä irrallaan olleen maadoitusjohdon niin tuohan saattaa vaikka toimia.

    Sen saa mitattua yleismittarilla. Olisko ollut 0-400 ohmia näyttämä? Ts. napoihin mittari kiinni ja anturia liikuttelemaan. Mikäli ei ole merkittäviä katkoksia missään asennossa niin ei muuta kuin käyttöön. Kuvassa ympyröity johdinliuska; se on monesti lähes poikki hapettunut. Ei hätää, lisää bakeliittia tai muuta eristettä palasen kiinnityspinnan alapuolelle ja taivuttaa liuskan palasta vasten. Siitä sitten eristettynä pitkä ruuvi pintaan ja siihen johto kiinni.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228461

    Eipä tullut edes katsottua tuota mittarin toimintaa eilen. Pitää katsoa mittaristosta ja voisihan tuon vielä tutkiakin. Tuossa minun autossa koho oli ihan ehtaa korkkia. Tankki rupesi vuotamaan ilmeisesti kun runnoin uuden kumin täyttöputken ja tankin väliin. Sain Kiltalaiselta vihjeen uudesta tankista ja kaupatkin jo sovittiin puhelimessa. Uusi tankki on muovinen ja nyt pitäisi keksiä jostain siihen sopivan kokoinen kumi supiste täyttöputken ja tankin välille. Mistä? Mittoja?

    If in doubt, go flat out.

    #228464

    Uusi tankki on muovinen ja nyt pitäisi keksiä jostain siihen sopivan kokoinen kumi supiste täyttöputken ja tankin välille. Mistä? Mittoja?

    http://www.burton2cvparts.com/rubber-sleeve-for-fuel-filler-neck-plastic-tank-p-3950.html?cPath=499_8024_8030

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228465

    Sitronen, Virttaa

    2CV6 MUOVITANKIN TÄYTTÖPUTKEN LIITOSKUMI

    13,70 Eur

    Nyt kun kytken vielä irrallaan olleen maadoitusjohdon niin tuohan saattaa vaikka toimia.

    Sen saa mitattua yleismittarilla. Olisko ollut 0-400 ohmia näyttämä? Ts. napoihin mittari kiinni ja anturia liikuttelemaan. Mikäli ei ole merkittäviä katkoksia missään asennossa niin ei muuta kuin käyttöön. Kuvassa ympyröity johdinliuska; se on monesti lähes poikki hapettunut. Ei hätää, lisää bakeliittia tai muuta eristettä palasen kiinnityspinnan alapuolelle ja taivuttaa liuskan palasta vasten. Siitä sitten eristettynä pitkä ruuvi pintaan ja siihen johto kiinni.

    Jep, anturin arvot muistit oikein. Tankki tyhjänä n. 400 ohmia, tankki täynnä 0 ohmia elikkäs oikosulussa. Anturin piuhat oikosulkemalla voikin kätevästi testata sekä johdotuksen että mittarin toiminnan, ja jos hallussa on esim 1kohm potikka niin sillä voi testata mittarin koko toiminnallisella alueellaan…

    #228466

    Pitää laittaa Sitroselle tilaukseen. Harmi kun normaalisti tulee käytyä tuolla Sitrosen lähistöllä lähes joka viikko mutta nyt ei ole mitään menoa sinne. Oisko kellään antaa mittoja jos hankin tuohon jonkin väliaikaisen supisteen että voisin ajaa auton huomenna hitsattavaksi jos kaikki muu menisi putkeen? Täyttöputki on ilmeisesti jotain ~55mm ja muovitankin putki sitten paksumpaa.

    Edit. Kyllä tämä Kiltalaisten toiminta jaksaa yllättää positiivisesti. Sain juuri puhelun että saan tuon kumin lainaan siksi aikaa että saan hankittua uuden. Tämän johdosta voin lykätä Sitrosen tai Automecan tilausta sen verran että voin katsoa mitä muuta tarvitsen samaan tilaukseen. Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.

    If in doubt, go flat out.

    #228483

    Oletteko laittaneet nuo spacerit myös muovitankin kanssa? Ainakaan alkuperäisten pulttien kanssa ei onnistunut. Pultit olivat liian lyhyitä. Minullahan ei tietenkään ollut tuonne käypäsiä pidempiä pultteja joten spacerit jäi pois välistä. Muovitankin anturin asennusaukko on syvennyksessä ja tuo imuputki sekä anturin koho osuivat pohjaan. Leikkasin liiat pois että sain mahtumaan. Tuli myös todettua että karkea suodatin puuttuu. En viitsinyt kaataa enää vanhoja bensoja uuteen tankkiin vaan tänään haen uudet bensat ja aikeena olisi hakea myös siirtokilvet ja koittaa päästä Pullokiskan kautta Lohjalle, jossa kaverini sitten hitsailee autoa.

    If in doubt, go flat out.

    #228491

    Kattoppas tästä pari kuvaa eteenpäin: http://sitikka.kuvat.fi/kuvat/Sekavata+tavarata/tpohja.JPG
    Onko tuo vanha peltitankkisi samanlainen, kun vähän samalta vaikuttaa yhden kuvasi perusteella? Jos on, niin se on kyllä sätkääsi jo kertaalleen vaihdettu ja peräisin Dyanesta. Se on muutamia litroja suurempi kuin tavallinen nelkun peltitankki ja se selittää tuon anturin käymättömyyttä.

    Muoviset välipalat vaikuttavat tankin asentoon, joten jos muovitankki muuten istuu hyvin niin en näkisi suurta ongelmaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 49)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.